کتاب «قیام حسینی» که از زبان رهبر انقلاب به علت و چرایی قیام امام حسین(ع) پرداخته، به ۲۴ هزار نسخه رسید.

به گزارش مشرق، کتاب «قیام حسینی»، مقارنه دو سخنرانی رهبر انقلاب در سال‌های 1361 و 1363 با موضوع علت قیام عاشورا که از سوی «موسسه فرهنگی ایمان جهادی(صهبا)» به چاپ پنجم رسید.

تحلیلی که رهبر انقلاب از علت قیام امام حسین (ع) ارائه می‌دهند، آن‌قدر شیوا، مستدل، منطقی، دقیق و کاربردی است که گفتار پنجم از سلسله گفتارهای صهـبا، با عنوان «قیـام حسینی»، به این موضوع اختصاص یافته است. سخنرانی سال 1361 در توضیح و تحلیل قوی‌تر است و دیگری در مثال‌ها و روایات تاریخی.

کتاب «قیام حسینی» در چاپ پنجم به  24 هزار نسخه رسیده است.

در این کتاب، علت قیام امام حسین (ع) از زبان رهبر انقلاب شرح داده شده است و خواننده با آن مواجه خواهد شد.

مقام معظم رهبری در جایی می‌فرمایند که در حرکت امام حسین، می‌توان بیش از صد درس مهم، که هرکدام، سرفصلی برای تربیت یک جامعه است، برشمرد. ایشان به سرفصل‌های مهمی از این درس‌ها ورود کرده‌اند: پیروزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت عاشورا، شرایط جامعه در آن زمان، عبرت‌های عاشورا، تقسیم سه‌گانة ظالم، مظلوم و منظلم، پیام‌های عاشورا، ابعاد مصائب حسینی، نقش عوام و خواص، مقایسة قیام حسینی و انقلاب خمینی، جلوه‌های عرفانی و معنوی عاشورا، ارزش شهدای کربلا، راز ماندگاری عاشورا ازجمله عناوینی از سخنرانی‌های معظم‌له هستند که قابلیت ارائه در قالب یک گفتار را دارند. ایشان می‌فرمایند همة آن درس‌ها به کنار، یک درس اصلی وجود دارد که همة آنها حاشیه است و آن متن: «چرا قیام کرد؟».

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از پایگاه اطلاع رسانی «موسسه جهادی(صهبا)» تهیه کنند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس