کد خبر 488613
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه در پایان نشست مذاکرات وین برای بررسی بحران سوریه، اعلام کرد بشار اسد یا باید از طریق روند سیاسی برای حل بحران سوریه کنار برود یا اینکه در میدان نبرد شکست بخورد.

به گزارش مشرق به نقل از «واس»، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی، روز گذشته در پایان نشست مذاکرات وین درباره سوریه در گفت‌وگویی تلویزیونی بار دیگر مواضع خصمانه و مداخله‌آمیز کشورش درباره رهبری سوریه را تکرار کرد و اظهار داشت راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه باید برگرفته از مفاد «ژنو 1» باشد و بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور نیز هیچ جایگاهی در این مرحله نخواهد داشت.

وزیر سعودی افزود «بشار اسد دو گزینه پیش‌رو دارد: کناره‌گیری از قدرت از طریق فرآیند سیاسی یا شکست در میدان جنگ. این موضوعی است که ما آن را به شرکت‌کنندگان (در مذاکرات وین) مطرح کردیم. طی روزهای آینده، ما از میزان جدیت و رغبت طرف ایرانی و طرف روسی در دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران در سوریه مطلع خواهیم شد.»

الجبیر در ادامه گفت: «دو موردی که همچنان بر سر آنها اختلاف هست موعد و طریقه کناره‌گیری بشار اسد از قدرت و موعد و نحوه عقب‌نشینی نیروهای بیگانه از سوریه به‌ویژه نیروهای ایرانی است. این دو موضوع، اساسی هستند.»

مذاکرات برای حل بحران سوریه از صبح جمعه، هشتم آبان با حضور ایران، فرانسه، مصر، آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس، اردن، روسیه، عربستان، قطر، ترکیه، امارات، آلمان، عراق، سازمان ملل، عمان، چین و لبنان آغاز شد.

این نخستین نشست برای حل بحران سوریه است که ایران هم در آن حضور دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس