کد خبر 481766
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

رئیس ستاد اقامه نماز با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش، گفت: طرح تحول طرح خوبی نیست، مرد تحول پیدا کنید.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در نخستین همایش روسای شورا‌ی اسلامی شهرستان‌های کشور اظهار کرد: آموزش‌ها و عملکرد نظام آموزش و پرورش کشور اصلا مفید نیست و به درد نمی‌خورد زیرا دانش‌‍‌آموزان پس از 12 سال هیچ هنر و مهارتی ندارند.

وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها در ایران فلج است و این دو، مشکل اصلی کشور هستند و من این موضوع را به وزیر آموزش و پرورش، استاد‌تمام‌ها و روسای دانشگاه‌های برتر کشور گفته‌ام و آن‌ها نیز قبول دارند، اما متاسفانه مرد تحول نداریم که بتواند شرایط را عوض کند.

رئیس ستاد اقامه نماز اضافه کرد: در حال حاضر حدود هشت میلیون نفر با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد داریم که بیشتر آن‌ها اصلا هیچ شغلی ندارند حتی اگر مجموع کارمندان دولت هم بازنشست شوند فقط برای دو میلیون نفر صندلی خالی برای کار هست باید برای بقیه فکری کرد متاسفانه این مشکلی است که هیچ کس قادر به رفع آن نیست.

قرائتی افزود: ریشه همه مشکلات در غفلت و شهوت است که راه‌حل آن‌ها ازدواج و نماز است از این‌رو اعضای شوراها باید نسبت به تخصیص اعتبار فرهنگی در حوزه فرهنگ‌سازی در زمینه نماز و ترویج ازدواج اقدام کنند.

وی با اشاره به حادثه مصیبت‌بار منا، خاطرنشان کرد: قرآن در خصوص کعبه و حج آیاتی را به صراحت بیان کرده است و هر چه می‌گوییم، وهابیت از قبول کردن آن‌ها سرکشی می‌کند از جمله اینکه قرآن کعبه را برای همه مردم می‌داند و مالکیتی برای آن قائل نیست و اشاره می‌کند که همه کسانی که ساکن مکه یا بادیه‌نشین هستند، حقشان نسبت به مکه یکی است، اما متاسفانه اتفاقات اخیر در عربستان نشان از عدم توجه آنان به این آیات دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: بر اساس گفته قرآن کریم تولیت مسجدالحرام باید برعهده متقین باشد و نیز اشاره می‌کند که در مکه خط ویژه ممنوع است و همه باید از یک مسیر حرکت کرده و مناسک را در کنار هم انجام دهند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس