کد خبر 488266
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵

کشتی نجات به آستان قدس رضوی رسید

به گزارش مشرق، تابلوی کشتی نجات الهام گرفته از حدیث شریف نبوی «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» و در قالب سبک سورئالیسم در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمد.

کشتی نجات به آستان قدس رضوی رسید+ عکس

مسئول گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی با اشاره به زندگی نامه این هنرمند اصفهانی افزود: استاد رضا بدر السماء فرزند ابوالقاسم، نگارگر برجسته ایرانی در پنجم آذر ماه سال ۱۳۲۸ در شهر هنر دوست اصفهان و در خانواده‌ای علاقه‌مند به هنر و صنایع دستی به دنیا آمد.
جمشید امیریان، با تشریح مشخصات «کشتی نجات» اثر ارزشمند استاد بدر السماء ابراز کرد: این تابلو الهامی آزاد از حدیث پیامبر مکرم اسلام(ص) با مضمون «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» است و هنرمند به همین منظور از سبک سورئالیسم استفاده می‌کند.
او در خصوص برخی از مختصات ظاهری تابلو کشتی نجات بیان کرد: بدر السماء تابلو را با تکنیک اکریلیک بدون اسید در ابعاد ۵۰ در۷۰ سانتی ‌متر در سال ۱۳۷۳ خلق و در همین تاریخ نیز به مجموعه آستان قدس رضوی اهدا کرده است.
مسئول گنجینه هنرهای تجسمی آستان قدس رضوی با توصیف نمای هنری این تابلو نفیس سورئال اظهار کرد: در مرکز اثر گنبد و بارگاه منور اباعبدالله الحسین(ع) تصویر شده که در میان انبوهی از امواج متلاطم، سر از آب بیرون آورده و چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می‌کند.
او ادامه داد: فضای آسمان و دریای موجود در تابلو به رنگ تیره مصور شده و تلویحاً گمراهی و پلیدی را به ذهن متبادر می‌سازد و طرح نورانی میانی اثر با رنگ های غالب طلایی، آبی و سبز ناخودآگاه سکون و آرامش را به روح و روان بیننده تزریق می‌کند؛ به عبارتی دیگر این اثر با کمک اسباب و نمادهای طراحی و نقاشی، گویای روایت شریف پیامبر اعظم(ع) در سر در ورودی حرم امام حسین(ع) است.
منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    احسنت خیلی زیبا و پر مسمی
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    ایده خوب بوده ولی تصویرسازی جالب نیست به نظر میرسه داره غرق میشه
  • محمد ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چقدر آرامش بخششششششش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس