کد خبر 484933
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

پوستر هیئتی که با کفن خونی آماده شد

به گزارش مشرق، پوستر امسال هیئت محبین‌اهل‌بیت دانشگاه هنر بر اساس عکاسی از چند قطعه هنر دستی تهیه شده است. در سردوشی‌های این پوستر شعارهایی مانند «یالثارات الحسین»، «لبیک یاحسین»، «هیهات من‌ الذله» و «یا لیتنی کنا معکم» و «کلنا بفداک» قرار گرفته است.

ماجرای پوستر هیئتی که با کفن خونی آماده شد+عکس
 یازدهمین هیئت و دوره سوگواره هنر و حماسه از امشب 29 مهرماه مطابق با شب هشتم محرم به مدت 10 شب در هیئت محبین اهل‌بیت (دانشجویان و دانش‌‌آموختگان هنر) اجرا می‌شود. در این مراسم که در محل دانشگاه هنر تهران برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی کرده و همچنین در این برنامه، مراسم آئینی دمام‌زنی، نمایش آثار هنرمندان، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی برگزار می‌شود.
علی حیاتی، مسئول هیئت محبین‌اهل‌بیت علیهم السلام با اشاره به نحوه شکل‌گیری هیئت محبین اهل‌بیت(ع) گفت: امام گفت محرم و صفر اسلام را نگاه داشته؛ تغییر هنر هم با امام‌حسین(ع) امکان‌پذیر است. آرزو داشتم یکی از اساتید ما بگوید برای محرم پوستر طراحی کنید.
حیاتی در مورد پوستر امسال این هیئت گفت: شعار امسال ما بیت «ای قهرمان فاتح فردای روزگار / پوشیده‌اند با تو سواران ردای خون» این شعر به این معنی است که یعنی تو یکسری سوار داری که جانشان را در دستان خود گرفته‌اند. ما تصور کردیم که لباس این سواران کفن است و کفنی است که می‌تواند بدلیل مجاهدت خونی نیز شده باشد. پارچه‌ای که شما می‌بینید پارچه کفن است و شعر هم به شکل دستی روی آن اجرا شده است.
ماجرای پوستر هیئتی که با کفن خونی آماده شد+عکس
حیاتی ادامه داد: بعد از آماده‌سازی از کار عکاسی شده و به شکل پوستر ایجاد شده است. سردوشی هم به شکل درجه نظامی هستند و در آن‌ها شعارهایی مانند «یالثارات الحسین»، «لبیک یاحسین»، «هیهات من‌ الذله» و «یا لیتنی کنا معکم» و «کلنا بفداک» شکل گرفته و کل کار ترکیب کفن و یک لباس نظامی است و ان‌شاء‌الله ما تلاش داریم که یکی از اینها به شکل واقعی آماده کرده و به عنوان یکی از قاب‌ها در هیئت قرار دهیم.
او در بخش دیگری از این نشست به ماجرای تهدید هیأت توسط برخی جریانات در سال 88 اشاره کرد و گفت سال 88 سردر خیمه ما را به آتش کشیدند و به همین دلیل مجبور بودیم هر شب برای حفاظت از هیأت چند نفر محافظ بگذاریم. گفته بودند که هیأت شما را به آتش می‌کشیم و...

ماجرای پوستر هیئتی که با کفن خونی آماده شد+عکس

ماجرای پوستر هیئتی که با کفن خونی آماده شد+عکس
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس