کد خبر 488191
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳

نماینده پارلمان سوریه با تاکید بر اینکه مخالفان خارج‌نشین در راه حل سیاسی سوریه جایگاهی ندارند، گفت: هیچ احدی نمی‌تواند حق قانونی بشار اسد برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه را سلب کند.

به گزارش مشرق، «ماریا سعاده»، نماینده پارلمان سوریه درباره تشدید حملات ارتش سوریه با همکاری مستشاری ایران و مداخله نظامی روسیه اظهار داشت: سرعت گرفتن دومینوی فروپاشی تروریسم در سوریه این کشور را به طور قابل توجهی به سمت ثبات پیش می‌برد.

وی افزود: پرونده سوریه در برهه کنونی در برابر صرفا دو گزینه است، نخست اینکه توافق بین المللی در حمایت از عملیات نظامی حاصل شود و به موازات آن مذاکرات بین المللی برای تسریع روند رسیدن به راه حل سیاسی در سوریه جریان داشته باشد.

نماینده سوری افزود: گزینه دوم این است که برخی طرف‌های منطقه‌ای به ایجاد تنش در داخل سوریه ادامه داده و روند رسیدن به راه حل سیاسی را متوقف کنند.

سعاده اخبار رسانه‌های وابسته به شیخ‌نشین‌های خلیج فارس درباره پیشنهاد روسیه برای نامزد نشدن بشار اسد در انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور را شایعاتی بی‌پایه و اساس و غیر منطقی خواند و گفت: دولت روسیه در برخورد با متحدان خود بر اساس منطق آمریکایی عمل نمی‌کند، کما اینکه نظام دمشق هیچ طرحی را که نقض حاکمیت سوریه محسوب شود، نمی‌پذیرد حتی اگر این طرح از سوی متحدان آن ارائه شده باشد.

به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به نقل از منابعی در اپوزیسیون سوریه گزارش داده است که روسیه پیشنهاد داده اسد کتبا متعهد شود که در انتخابات ریاست جمهوری آینده نامزد نشود اما در عین حال دوره ریاست جمهوری کنونی خود را به پایان برساند.

سعاده افزود: بشار اسد یک شهروند سوری است و بر اساس قانون اساسی سوریه  هیچ شخصی را نمی‌توان از هیچ کدام از حقوق خود به عنوان یک شهروند، محروم کرد و سوریه قبل از هر چیز یک کشور مبتنی بر قانون و نهادهای قانونی است.

نماینده پارلمان سوریه گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی یا ریاست جمهوری در اصل مردود است چون بشار اسد بارها به سوری‌ها و همه جهان تاکید کرده که هر طرح یا راه حل سیاسی تا زمانی که در چارچوب حفظ حاکمیت سوریه باشد قابل بررسی است و از سوی ملت سوریه مقبول واقع می‌شود.

سعاده تاکید کرد: ملت سوریه که طی چهار سال و نیم در برابر جنگ تحمیلی علیه کشورشان مقاومت کرده‌اند و البته مقاومت این ملت در دوران‌های تاریخ ثبت شده، هرگز حاضر نخواهد شد که طرحی از خارج از این کشور بر آن تحمیل شود.

وی ادامه داد: آنهایی که خواهان ایفای نقش مخالفان سوریه در ایجاد راه حل سیاسی بحران سوریه هستند، نخست باید بین مخالفان تمایز قائل شوند، مخالفان ملی‌گرا در داخل سوریه با ملت سوریه در حفظ حقوق اساسی این ملت اختلاف نظر ندارند و هرگز با قدرت‌های بیگانه علیه نظام سوریه توطئه نمی‌کنند و مساله حضور مخالفان در پارلمان را صندوق‌های رای تعیین می‌کند.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: مخالفان خارج نشین بر ارتباط با رژیم‌های گرداننده تروریسم در سوریه اصرار دارند و هیچ گاه منافع ملت سوریه را مد نظر نگرفته‌اند .

سعاده گفت: ملت سوریه موضع مخالفان خارج‌نشین را فراموش نمی‌کند، زمانی که آمریکا در تابستان 2013 تهدید به حمله به سوریه کرده بود، بنابراین آنهایی که از حمله دشمن خارجی علیه کشورشان استقبال می‌کنند، هیچ گاه ملی‌گرا و وفادار به کشورشان نیستند.

نماینده پارلمان سوریه تصریح کرد: اصطلاح مخالفان میانه‌رو مسلح برای تروریست‌ها در سوریه مغایر با قوانین و عرف بین المللی است، یک معارض نمی‌تواند مسلح باشد و تروریسم هم میانه‌رو یا غیرمیانه رو ندارد، بنابراین همه باید بفهمند که ملت سوریه هیچ طرحی را که نقض حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور باشد، نمی‌پذیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    در این 5 سال سوریه مقاومت کرد و آبادی خودشو از دست داد تا مردم تعیین کننده باشند. بشار اسد محبوب ترین رهبر عربه. مردم حق انتخاب ایسون رو هم دارند وگرنه میسود همون چیزی که عربستان با حمایت از داعش و النصره بهش نرسید ولی با دیپلماسی مزورانه و تبلیغات رسانه ای بهش خواهد رسید یعنی حذف بشار اسد
  • محمود ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    بابا این بشار خب بیست ساله رئیس جمهوره دیگه همه جای دنیا یاهشت سالست یا ده ساله بابا سند سوریه رو که ننوشتن به اسم این

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس