جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خطاب به مقامات ایرانی خواست سیاست خود را در حمایت از سوریه و حزب الله تغییر دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، جا ارنست در کنفرانس مطبوعاتی خود به مواضع کاخ سفید در مقابل تحولات منطقه خاورمیانه پرداخت و نگرانی دولتش از آنچه در سوریه اتفاق می افتد را بیان کرد.

ارنست در سخنانش ضمن ابراز نگرانی از سیاست ایران در حمایت از حزب الله و بشار اسد گفت: دولت انتقالی آینده سوریه با وجود این سیاست به جایی نخواهد رسید و باید حتماً این سیاست تغییر کند.

وی گفت: سیاست کاخ سفید همکاری با کشور ایران در قبال سوریه و تشکیل دولت انتقالی در این کشور است ولی با حضور بشار اسد و ادامه سیاست های ایران در حمایت از حزب الله این موضوع کمی پیچیده خواهد شد.

وی همچنین به زندانیان آمریکایی در زندانهای ایران اشاره کرد و خواستار آزادی آنها شد. کاخ سفید دوباره به تکرار ادعای خودش درباره حمایت ایران از گروههای تروریستی در جهان پرداخت.

ارنست درباره مشارکت ایران در گفتگوها درباره سوریه گفت: این گفتگوها قبل از ورود ایرانی ها به آن نیز دشوار بوده است. اگر روس ها و ایرانی ها به حمایت از رژیم اسد ادامه دهند برای ما موفقیت در گذار سیاسی در سوریه دشوار می شود.

ارنست به نقش ایران و روسیه در سرنوشت سیاسی آینده سوریه تاکید کرد و از مقامات ایران خواست از نفوذ خود در این کشور برای ارائه راهکاری سیاسی در تشکیل دولت انتقالی استفاده کنند.

وی گفت جان کری وزیر خارجه آمریکا تمام هدفش از شرکت در مذاکرات صلح وین این است که این مسئله را آزمایش کند که آیا ایران و روسیه می توانند نقش خود را در آینده سیاسی سوریه ایفا کنند.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ali ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    زکی. خیلی زرنگید؟ چرا شما سیاستون رو تو سوریه تغییرنمیدید.
  • سلام ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    دیگه چی؟ امر بفرماین بنشینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس