قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه گفت: ما به پیغام حامیان تروریست‌ها نه گفتیم و امروز حلب سوریه در یک نبرد تعیین‌کننده در آستانه آزادی است.

به گزارش مشرق، حسین شیخ‌الاسلام سفیر اسبق ایران در لبنان، با بیان اینکه ایران در بحث سوریه با آمریکا مذاکره نمی‌کند، گفت: ما می‌دانیم و جهان می‌داند که اکنون ما در ماجرای سوریه، جریان پیروز و غالب هستیم و اگر به وین می‌رویم باید بدانیم که ما پیروز، و آمریکا و عربستان شکست خورده هستند. دنیا می‌داند که آمریکا و عربستان صلاحیت سخن گفتن از مذاکره را درباره سوریه ندارند، چرا که حامی اصلی تروریست‌ها هستند.

وی با ابراز اینکه رفتار وزیر امور خارجه در وین باید متناسب با خون شهدای ایرانی در سوریه باشد، گفت: حتماً همین‌طور است که آقای ظریف در سطح متناسب با خون شهدای ایرانی سوریه و به‌عنوان جریان پیروز در وین حاضر خواهد شد. کسانی که 5 سال از تروریست‌های داعشی حمایت کردند تا سوریه را اشغال کنند امروز همانند احمق‌ها به ما پیشنهاد می‌دهند: بیایید درباره سوریه مذاکره کنیم.

وی گفت: برخی از مسئولان کشورهای منطقه که من اسمشان را نمی‌برم، رسماً به ما پیغام دادند: "ایران را می‌پذیریم تا در جریان انتقال قدرت در سوریه، دولت آقای اسد ساقط شود" که ما گفتیم ما براساس قانون اساسی خودمان در امور دیگر کشورها دخالت نمی‌کنیم، اما از دولت و ملت سوریه در مقابل تروریست‌ها دفاع خواهیم کرد.

مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه بگویند: "بیایید درباره سوریه و یمن معامله کنیم" نیز بسیار احمقانه و ابلهانه است. سعودی‌‌ها در یمن و سوریه شکست خورده‌اند و تنها مردم یمن و سوریه هستند که می‌توانند در سرنوشت خودشان دخیل باشند، نه اینکه آقای نخست وزیر ترکیه، شاه قطر، شاه سعودی، رئیس‌جمهور آمریکا یا نخست‌وزیر فرانسه بخواهد خودش را جای مردم سوریه و یمن نشانده باشد.

قائم‌مقام اسبق وزارت امور خارجه تصریح کرد: در سوریه تنها کسانی می‌توانند بخشی از راه‌‌حل باشند که سلاح‌های خود را تحویل ارتش سوریه بدهند وگرنه تروریست‌ها باید منتظر مرگ باشند که هستند.

وی با بیان اینکه تروریست‌ها توسط یک طرح ترکی، قطری، سعودی و آمریکایی قصد داشتند با تجزیه سوریه حلب را به‌عنوان پایتخت تروریست‌ها معرفی کنند، خاطرنشان کرد: ارتش و مردم سوریه به این توطئه هوشیارانه پاسخ گفتند و امروز حلب در آستانه یک نبرد تعیین‌کننده است و پیش‌بینی ما این است که تا چندی دیگر حلب به‌طور کامل آزاد خواهد شد و در اختیار مردم و دولت سوریه قرار خواهد گرفت، لذا بعد از آزادی حلب، تروریست‌ها و حامیان‌شان به پایان راه خواهند رسید و ما در این امر مهم مردم و دولت سوریه را یاری کرده و خواهیم کرد که شهادت‌های اخیر مهمترین دلیل بر این مسئله است.

شیخ‌الاسلامی در پایان گفت: در نبرد حلب تلاش بر این است که پاکسازی با دقت بیشتر انجام شود و البته طبیعی است در این نبرد تعیین‌کننده هزینه‌هایی هم باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    بگویید تنها تصمیم گیرنده یمن وسوریه مردمان وحکومت وصد البته دولت ایران
  • محمد ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    من نگران این طرح برد برد هستم که بازم بخوان در سوریه پیادش کنن آخه اونی که گفته باید در سوریه برد برد مذاکره بشه من نمیدانم آمریکا و عربستان چه حقی در سوریه دارن وچی میخوان بدن و ببرن
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    انشاالله اتش این چنگ به نفع مردم سوریه خاموش شود نه به نفع هیچ بیگانه ای
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    آمریکا در حال حاضر به دنبال سناریو دوم هست تا قدم به قدم گروهای تجزیه طلب در ابتداء به در میز کنونی بیاورند و بازی را بسوی سهم خواهی از سوی گروه ها بکشانند. به هیچ وجه نباید کوتاهی کرد چرا که آمریکا بدنبال همان نقشه اسرائیلی است با گریم جدید.
  • افشین تهران ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    نه جاهل.این مردم این سرزمینها هستند که باید تصمیم بگیرند نه السعود یا اردوغان یا امریکا.ما از یک دولت قانونی منتخب مردم حمایت کردیم نه دخالت چرا که هم منافع مقاومت ایجاب میکرد و هم مدیون ملت و دولت سوریه در گذشته بودیم.اما شما حتما اب بریز که بد میسوزه.
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    این چیزی که گفتی (روحیه استکباری) شایسته ی کدخدای بعضیاست. مرگ بر شیطان اکبر آمریکا
  • افشین تهران ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چقدر اینها پررو هستند .مردم سوریه باید بر سرنوشت خودشان حاکم باشند نه امریکا فرانسه یا عربستان و ترکیه و قطر لی لی پوتی.اگه دلشون برای مردم سوخته اول همین عربستان و قطر و بحرین را از دست دولتهای دیکتاتورشان نجات بدهند که بویی از ازادی و دموکراسی و مردم سالاری نبرده اند.
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    جانم فداي ايران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس