با افزایش انتقادات دولتی‌ها از اکبر ترکان، مشاور ارشد روحانی بابت هجمه‌اش به نامه‌ جنجالی چهار وزیر، وی توپ را به زمین تعدادی از رسانه‌های اینترنتی انداخت و این سایت‌ها را به حرام‌خواری متهم کرد.

گروه اقتصادی مشرق- اظهارات جنجالی ترکان را اولین بار سایت اقتصاد نیوز منتشر کرد که از سایت‌های حامی دولت است.

ترکان در گفت‌وگو با اقتصادنیوز با اشاره به نامه اخیر چهار وزیر کار، صنعت، دفاع و اقتصاد به روحانی صراحتا گفته بود که «این وزرا هم‌اکنون از نوشتن و امضای چنین نامه‌ای پشیمان شده‌اند چرا که درخواست نابجایی از رئیس جمهور داشتند... آن‌ها به دنبال رانت خوراک ارزان برای پتروشیمی بودند و هر کدامشان به یک دلیلی این نامه را امضا کردند... در این میان سوال پیش می آید که انگیزه آقای دهقان، وزیر دفاع و آقای ربیعی، وزیر کار چه بود؟ 90 درصد پتروشیمی‌ها برای این دو وزارتخانه و تحت مدیریت این دو وزیر است. پس دوست دارند خوراک ارزان بگیرند. مگر چه کسی از پول مفت بدش می‌آید؟ همه خوش‌شان می آید. بنابراین آن‌ها با این انگیزه ها نامه را امضا کردند.»

همانطور که از متن مصاحبه ترکان با اقتصادنیوز مشخص است، وی چهار وزیر را متهم کرده که به دنبال رانت و پول مفت بوده اند و درخواست نابجایی از روحانی داشته‌اند که بعدا هم از این درخواست نابجا پشیمان شده‌اند.

* سردرگمی ترکان

پس از انتشار این مصاحبه و انعکاس گسترده آن، ترکان ابتدا سایت اقتصادنیوز را مورد اتهام قرار داد که سخنان وی را تحریف کرده است.

ترکان رسانه‌های منتقد دولت را حرام‌خوار خواند/ درخواست 4 وزیر زیاده‌خواهی از روحانی بود + فایل صوتی

گویا پس از اطلاع وی از این که اقتصادنیوز از سایت‌های حامی دولت محسوب می‌شود، ترکان تیر اتهامات خود را متوجه سایت‌های دیگری همچون تابناک و الف کرد و آنها را به تحریف مطلب اقتصادنیوز متهم کرد. این در حالی است که تقریبا تمامی سایت‌ها و روزنامه‌ها بر مبنای عین خبر مصاحبه ترکان در سایت اقتصادنیوز اقدام به انعکاس آن کرده بودند.

{$sepehr_media_1212858_400_300}


با این حال، ترکان در مصاحبه‌ای که به تازگی از او منتشر شده، رسانه‌های منتقد دولت را با الفاظ بی‌ادبانه مورد خطاب قرار داده و آنها را خوردن نان حرام متهم کرده است.

مشاور ارشد روحانی به سایت  صدای امید (از رسانه‌های حامی دولت) اینچنین گفته است: «متاسفم که بعضی رسانه‌ها به مبانی اخلاقی توجه ندارند و حرف‌ها را تحریف می کنند و از آن مطلبی دیگر بیرون می‌آورند که متاسفانه خیلی غیراخلاقی است.

من به هیچ وجه خدمت وزرا اسائه ادب نکردم. جملاتی مثل مفت خوار و رانت خوار را به کار نبردم. این جملات شایسته همان منتشرکنندگان آن است که می خواهند از این راه های زشت و غیر اخلاقی نان بخورند.

من اصلا این جملات را نگفتم، اقتصادنیوز عین جملات من را نوشته ولی تابناک به صورت غیراخلاقی آن را تحریف کرده و نمی دانم چه منظور زشتی از این کار دارند. آنچه عنوان شد این بود که گفتم درخواست مشترک این چهار وزیر با انگیزه‌های مختلف به دنبال گاز ارزان بودند.

معتقدم قیمت گاز الان مناسب است و ضرورتی نمی بینم قیمت گاز خوراک پتروشیمی ها از این ارزانتر شود. قیمت گاز تحویلی به پتروشیمی ۱۳ سنت است و سود خوبی می‌برند، اما قیمت گار در ترکیه این رقم نیست. چطور است که ترکیه با گاز ۳۸ سنتی که از ما می خرد تجارت می کند و سود می‌برد ولی پتروشیمی‌های ما با گاز ۱۳ سنت اظهار نارضایتی می کنند البته می‌دانم نارضایتی نیست آنها به دنبال سود بیشتر هستند.»

ترکان درباره واکنش وزرا به سخنانش گفته است: «حتما دلخور شدند و بعضی‌ها برای من پیامک فرستادند که از این جمله رنجیدند، به آنها گفتم این جملات را تابناک از خودش درآورده است و در گفتگوی من اصلا چنین عباراتی به کار نرفته و آنها که دنبال این هستند که به هر قیمتی نان حرام بخورند این کار را کردند. آرزوی مخالفین دولت این است که به این نحو ایجاد اختلاف کنند، اما اعضای هیات دولت به آقای روحانی ارادت قلبی و کارایی دارند و سیاست های ایشان را دنبال می کنند.»

ترکان در پایان همین مصاحبه مجددا بر ادعای خود درباره درخواست نابجای چهار وزیر اصرار ورزیده و گفته است: « به نظر من این وزرا یک درخواستی داشته‌اند که قدری زیاده‌خواهی بود و از آن عبور کرده‌اند.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • مهدی خان ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    جناب ترکان خوب نیست قبل از هر به زبان آوردن سخنی،اولا خوب عواقب آنرا بسنجید و بعد آنها را مطرح کنید تا مجبور به تهمت و اتهام زدن به این و آن نباشید؟!
  • ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    آقای ترکان اینها درد بازار سرمایه را دانستند علنی وارد عرصه شدند شماچی میخواهی خودت را معروف نمایی
  • حامد ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    بچه که بودم مادرم همیشه میگفت: اول خوب فکر کن، بعد حرف بزن
  • ریاستی ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    حرام خوار هم به عناوین قبلی منتقدین اضافه شد.!!!!!حلال خوارها لطفا در کلام لا اقل حلال خدا را رعایت کنید.نا سلامتی مویی سفید کرده اید.این همه عصبانیت چرا؟؟؟؟؟راستی اش بز باش برای درمان اعصاب میگن مفیده
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    مشاور خوش رو ! هه هه هههههههههههههه
  • جوادیان ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    هر روز یه چیز جدید میگی ها! خداقوت
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    عجب!
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    زنده باد مخالف من؟؟
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    افرین
  • بید ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    سوال خوبیه!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    مشرق دقت کن!!
  • محمودs ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    0 0
    درروایت است جانا که : اول فکر کنید بعد لب به سخن بگشائید نه اینکه اول سخن بگوئید بعد فکر کنید که آن به صواب واین ... است .
  • محسن از اصفهان ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    اقای ترکان با این سمتی که دارید کمی ارام تر و در لفافه سخن گفتن بهتره شما ارزشتون بیش از این حرف هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس