کد خبر 487536
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با بیان اینکه توافقات هسته‌ای برخی تهدیدات را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد، گفت: عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان و قدرت نظامی و ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز چهارشنبه در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به تهدیدات پسابرجام اظهار داشت: اینکه توافقات هسته‌ای تهدیدات نظامی را کاهش دهد ممکن است در برخی مواقع کاهش و در برخی موارد دیگر نیز افزایش دهد.

وی ادامه داد: وقتی می‌پذیریم تنها پایگاه هسته‌ای کشورمان نطنز باشد این ممکن است تهدیدات نظامی را افزایش دهد و معتقدیم نقش اساسی در مدیریت تهدیدات را فرمانده کل قوا ایفا می‌کنند.

جلالی گفت: کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته که اطراف آن ناامنی وجود دارد و کشور ما امن و پایدار است که یکی از دلایل آن نقش‌آفرینی فرماندهی هوشمند مقام معظم رهبری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، قدرت و ابزاری، محاسبات مثبت و اراده سیاسی را 3 مولفه تهدید عنوان کرد و گفت: در این حوزه ما باید این شناخت را پیدا کنیم که ادراک دشمن از توان ما چقدر است.

جلالی تصریح کرد: رویکرد اصلی و دائمی آمریکا نفوذ به کشور است و عدم درک صحیح برخی مسئولین از توان و قدرت نظامی و ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ابعاد اقتصادی پسابرجام اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصادی منتقدان و موافقان برجام مشترکا معتقد بودند که هیچ تغییری در این حوزه ایجاد نمی‌شود و به نظر می‌رسد که در این حوزه تهدیدات اقتصادی کاهش چشم‌گیری داشته باشد اما تهدیدات در این زمینه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل، تاکید کرد: باید عرصه اقتصاد را به عنوان عرصه جدی مدیریت جنگ در نظر گرفت و معتقدیم که یکی از مولفه‌های قدرت ملی ما قدرت نرم است و کانون آن رهبری با تدبیر و با درایت ما است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس