رییس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه باید به منظور کاهش آسیب پذیری‌ها بر گوشی‌های موجود مدیریت نرم افزاری داشته باشیم گفت: همچنین باید مرکز پشتیبان‌گیری و سرور این گوشی‌ها را در کشور ایجاد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل در حاشیه همایش پدافند سایبری، در جمع خبرنگاران با اشاره به تهدیدات در عرصه گوشی‌های هوشمند اظهار داشت: در حوزه این گوشی‌ها باید دارای سامانه بومی باشیم.

وی در این رابطه گفت: به‌منظور کاهش آسیب پذیری‌ها باید برای گوشی‌های موجود مدیریت نرم افزاری ایجاد کرده و همچنین مرکز پشتیبان‌گیری و سِرور این گوشی‌ها را در کشور راه اندازی کنیم.

سردار جلالی ادامه داد: در حوزه ضد بدافزارها نیز اسکادای بومی با صرف 3 سال زمان توسط جوانان کشورمان ساخته شد؛ اما در برخی نمایشگاه‌های کشور بعضی ضد بدافزارها را به رایگان توزیع کرده‌ و هدیه می دهند؛ که این یک اقدام خائنانه نسبت به محصول بومی است.

وی با بیان اینکه حملات سایبری به 3 دسته کلی تقسیم می شود، افزود: مدل نخست از طریق نفوذ و حک‌های فردی، مدل دوم از طریق حک توسط گروه‌هایی که اهداف سیاسی و تروریستی دارند و همچنین مدل سوم از راه حملات توسط کشورهای متخاصم دنبال می‌شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل درباره شبکه‌های اجتماعی نیز تصریح کرد: امروز اروپا و آمریکا بر سر مالکیت اطلاعات شبکه‌های اجتماعی با هم درگیری دارند.

وی در پایان گفت: نگاه ما به شبکه‌های اجتماعی صرفا تهدید محور نیست؛ بلکه این شبکه‌ها می‌توانند فرصت محور نیز باشند.
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس