به تازگی و همزمان با ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) حدیثی جعلی و تصویری بدون سند و منسوب به امام حسین(ع) در شبکه‌های اجتماعی منتشرشده.

حدیث و تصویری جعلی از امام حسین(ع) که در محرم دست به دست می شدبه گزارش مشرق، همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) حدیثی جعلی و تصویری بدون سند به امام حسین(ع) منتسب و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.
 



*حدیث جعلی منتسب به امام حسین(ع)!

در این حدیث جعلی از قول امام حسین (ع) این طور آورده شده است: «ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما ایرانی‌ها هستند. روشن است که هر عربی از هر ایرانی بهتر است و بالاتر و هر ایرانی از دشمنان ما هم بدتر است. ایرانی‌ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد، زنانشان را بفروش رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی گماشت».

حدیث و تصویری جعلی از امام حسین(ع) که در محرم دست به دست می شد
*تصویر منتسب به امام حسین(ع)!
یکی دیگر از مطالب منتشر شده در این زمینه ماجرایی از چگونگی ترسیم تصویر امام حسین‌(ع) توسط یک نقاش مسیحی و نگهداری این تصویر در موزه لوور پاریس است!

حدیث و تصویری جعلی از امام حسین(ع) که در محرم دست به دست می شد

**واقعیت**

 
*روایت فوق جعلی است/ تصویر منتسب به امام حسین(ع) سندیت ندارد
این روایت کاملاً جعلی بوده و دروغی است که به اهل‌بیت (ع) منتسب شده است. همچنین پیش از این نیز منسوب کردن تصاویر و نقاشی‌ها به اهل بیت(ع) از سوی مراجع تقلید بدون اعتبار و بدون سندیت عنوان شده است. در این خصوص گفت‌و‌گویی داشتیم با حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدیان کارشناس مذهبی.
حدیث و تصویری جعلی از امام حسین(ع) که در محرم دست به دست می شد
حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدیان با تأکید بر اینکه روایت فوق روایتی جعلی است که در کتب‌ ما نیامده است اظهار داشت: حتی روایتی شبیه به این را نیز نداریم، این روایت اصلاً‌ وجود ندارد.

وی گفت: تصاویری که به اهل‌بیت‌(ع) منتسب می‌شود برگرفته از تخیلات نقاش است و هیچ کدام از این تصاویر از منظر شرع مقدس و علما نه تنها مورد تأیید نبوده بلکه ترسیم و انتشار آن نیز صحیح نیست ولی اگر تصویری منتسب به اهل بیت(ع) شد توهین به آن جایز نیست.

*در ماجرای معروف راهب مسیحی و سر مبارک امام حسین (ع) موضوع نقاشی مطرح نبوده است
این کارشناس مذهبی در خصوص تصویر منتسب به امام حسین (ع) در موزه لوور پاریس اظهار داشت: تصویر فوق اصلاً قابل استناد نیست ما در مباحث تاریخی این موضوع را نداریم؛ سفیر روم در ماجرای کربلا حضور داشته که او نقاش نبوده است، در منابع تاریخی شیعه و سنی هم نیامده است فردی درخواست کرده باشد با سر مبارک سیدالشهدا (ع) تنها گذاشته شود. در ماجرای راهب مسیحی هم، ‌اصلاً موضوع نقاشی از سر مبارک حضرت اباعبدالله (ع) مطرح نشده است.
وی با بیان اینکه هیچ کدام از مراجع تقلید تصویرهای منتسب به اهل‌بیت (ع) را تأیید نمی‌کنند، افزود: این تصویر ریشه روایی و تاریخی ندارد، در ضمن هیچ روایتی هم نداریم که تأیید کند تصویرهایی که منتسب به اهل بیت‌(ع) است سندیت دارد.

*ما در پی تصویر اهل‌بیت‌(ع) نیستیم/ مهم، وظیفه ما نسبت به اهل‌بیت(ع) است
این استاد دانشگاه بیان کرد: در دین ما ظاهر، صورت حتی دیدار اهل بیت (ع) خیلی مورد تأکید نیست مهم این است که ما وظیفه خود را نسبت به اهل‌بیت(ع) انجام بدهیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 14
  • محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    16 0
    سلام عليكم من به موزه لوور باريس رفتم . ودر باره اين تابلوا سوال كردم وتحقيق كردم واز مسؤوليين اين موزه تحقيق كردم . لكن هيج اثري از اين تابلوا نيافتم . وادعا بودن موجوديت اين تابلو در موزه لوور غير صحيح است .
  • امیر مشهد ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    10 0
    دشمن ملعون بیدار است و برای فاصله انداختن بین مردم و مذهبشان توطئه های سنگینی میکند. مردم شمارا قسم میدهم هر چه در شبکه های اجتماعی میبینید را با شک و تردید نگاه کنید. شایعه ها برای افراد بی گناه و شبهات برای اعتقادات ما درست کرده اند دام ها پهن کرده اند.
  • از تبریز ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    6 0
    سندی معتبر از امام علی ع هست که وسط خطبه یک فرد حسودی صحبت امام را قطع کرد و مضمون صحبتش این بود که عجم ها چنان اطراف شمارا گرفته اند که ما کمتر دسترسی به شما پیدا می کنیم امام همانجا فرمودند : ای اعرابی شما با جنگ امکان دسترسی اینها را به اسلام فراهم کردید زود باشد که ایرانی ها با جنگ شما را به دین اسلام برگردانند
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    4 0
    تو موزه لوور!!! خوب این یک نقشه حساب شده است برای تفرقه در میان شیعیان !
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    9 3
    اگر حدیث درست بود هم ما عاشق امام حسین علیه السلام بودیم
  • حسین ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    1 1
    بعنوان یک کارشناس دینی ایشان لااقل داستان دیرراهب رو در کتبی مثل مصائب راس الحسین علیه السلام میخوندن نمیشه که همه چیو صرفا باادعای عدم سندیت رد کرد کمی سطح معلومات رو بالا ببرن چیزای بهتری بدست میارن. داستان مکاشفه مرحوم آیت الله شیغ علی کتانی ازشاگردان مرحوم حائری و حجت و علامه و مرعشی رض در 55سال قبلو ایشان مطالعه بفرمایند بعد نظر بفرماین والعاقبه للمتقین
  • محمد22 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 0
    این حرف رو الآن میندازن سر زبون ها چند وقت دیگه میان این حرکت و تفکر رو مسخره می کنن این حربه تکراریه
  • ناشناس ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    3 1
    این عکس جعلیه و هیچ شباهتی به نژاد عرب نداره، بیشتر شبیه به نژاد اروپایی است.
  • سیروس ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    5 1
    این نقاشی از چند کیلومتری داد میزنه که معاصره. به کتابهای نقاشی شده اروپایی پانصد سال پیش هم رجوع کنید، خواهید دید که تصویرها خیلی خیلی انتزاعی بوده اند. هر شیء یا تصویری هم که در موزه ای نگه داری میشود دارای شماره مشخصی است و با آن در دنیا شناخته میشود.... متأسفانه هر شایعه چرندی در ایران خریدار دارد.
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 2
    من کاری با حدیث جعلی ندارم
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 0
    آخه این نظر میدی؟؟؟؟؟؟ چرا یه چیزی که امکان نداره رو اینجوری میگی؟؟؟ اگه ائمه از این حرفا میزدن که همه از دورشون متفرق می شدند
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 1
    حب الحسین هویتنا- حتی اگر چنین حدیثی درست باشد باز هم ما عاشق ظلم ستیزی امام حسین هستیم ظلم ستیزی امام حسین در همه جهان تا ابد زبانزد خاص وعام خواهد ماند.
  • ehsan ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 5
    در تاریخ طبری و چند تاریخ دیگه اشاره شده که امام حسن و حسین در جنگ طبرستان و گرگان شرکت داشته اند
  • یا حسین ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    1 1
    این شایعه اینقدر با مبانی اسلام آشنا بودن که نفهمیدن اباعبدالله روایت منظور امام صادق هستن نه امام حسین
  • محمد ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    2 1
    تاریخ طبری از تواریخ اهل سنته به ما ربطی نداره امیرمومنان در جنگ صفین به امام حسن و امام حسین اجازه میدان ندادند تا نسل رسول خدا حفظ بشه چجور ممکنه حسن و حسین جوانش رو با خالد به جنگ بفرسته؟؟؟
  • امیر ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    3 3
    تاریخ طبری از نامعتبر ترین کتب تاریخی است
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    2 0
    مثبت اشتباهی به ehsan، استغفرالله. نمی دونم چرا اینقدر اشتباه می کنم.
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۷
    5 0
    اون حدیث دروغ محضه، اهل بیت عصمت و طهارت هیچگاه نژادی رو بر دیگری برتر نمی دونستن. خدا لعنت کنه جاعل حدیث رو.
  • ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹
    6 0
    امام حسین علیه السلام در سن 57 سالگی به شهادت رسیدند و این عکس اصلا این سن را نشان نمی دهد اگر خوب دقت کنید این عکس متعلق به کسی است که سنی بین 33 تا 40 سال را نشان می دهد
  • علی IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
    0 0
    همسر امام حسین(ع) ومادر امام سجاد (ع) بانو شهربانو دختر یزگرد سوم ساسانی ایرانی هستند ....!! حدیث جدشون پیامبر (ص) که سفید برسیاه وعرب بر عجم برتری ندارد مگر به تقوی ..که معروف است این حدیث...
  • نصرالله اتقایی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    خیلی عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس