کد خبر 489162
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۵

تصویری که از سوی برخی سایت‌ها به عنوان نخستین تصویر از سقوط هواپیمای روسی منتشر شده، جعلی است.

 به گزارش مشرق، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کنیم.

**شایعه**

روز گذشته با سقوط هواپیمای مسافری روسی در صحرای سینا تصویری جعلی با عنوان نخستین تصویر از سانحه فوق از سوی برخی سایت‌ها منتشر و در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

شایعه تصویر جعلی هواپیمای ساقط شده روسی +عکس

شایعه تصویر جعلی هواپیمای ساقط شده روسی +عکس

**واقعیت**

بررسی‌ ما نشان می‌دهد تصویری که از سوی برخی سایت‌ها به عنوان نخستین تصویر از سقوط هواپیمای روسی منتشر شده، جعلی بوده و متعلق است به سانحه بوئینگ 777 در فرودگاه سان فرانسیسکو (غرب آمریکا) که در سال 1392 اتفاق افتاده است.

شایعه تصویر جعلی هواپیمای ساقط شده روسی +عکس

شایعه تصویر جعلی هواپیمای ساقط شده روسی +عکس

روز گذشته مقامات مصر اعلام کردند، یک فروند هواپیمای مسافری ایرباس 321 وابسته به یک شرکت هوایی روسی با 224 سرنشین که حامل گردشگران بود، در مرکز صحرای سینا در این کشور سقوط کرد.

یک مقام امنیتی مصری احتمال عملیات خرابکاری که منجر به سقوط هواپیما شده را بعید دانسته اما هنوز مشخص نیست که این هواپیما دچار اختلال فنی شده یا به وسیله گروهک‌های تروریستی مورد هدف قرار گرفته است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعيد ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    تصوير آخر كه كاملا مشخصه جعليه بعدشم رنگ بندي بدنه هيچ كدوم از شركت هاي هواپيمايي روسي اونجوري نيست كه تو تصوير نشون داده و عكس هاي منتشر شده واسه چند سال پيشه
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    گفته میشه اجساد مسافران در یک محدوه 5 کیلومتری پخش شده و این احتمال انفجار در هواپیما یا مورد اصابت قرار گرفتن رو مطرح می کنه. نباید گذاشت تروریست های داعش به سلاح هایی دست پیدا کنن که بتونن هواپیمای مسافربری رو بزنن
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    حمله به هواپیمای مسافربری یکی از کثیفترین حقه سیاسی است البته خود روسها بطور غیر مستقیم شاید هم مستقیم درسرنگونی هواپیمای حامل شهروندان هلندی مداخله داشته اند
  • ناشناس ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    مدرک ؟ خیلی ها گفتن هواپیمای اوکراین هم کار روسیه بوده خب کو مدرک ؟ حرف الکی زدن رو که همه بلدند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس