دبیرکل سابق سازمان ملل از روسیه و آمریکا خواست برای حل بحران سوریه همکاری های مشترکی را شروع کنند.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: کوفی عنان دبیر کل سابق سازمان ملل متحد از کشورهای روسیه و آمریکا خواست برای ارائه راه حلی مناسب در بحران سوریه با یکدیگر همکاری کنند. وی گفت تنها در صورت تشریک مساعی کشورهای جهان بحران سوریه به اتمام می رسد.

عنان به نشست پیشین کشورهای جهان در شهر ژنو سوئیس درباره بحران سوریه اشاره کرد و گفت: نقش روسیه و آمریکا و همکاری این دو کشور در این زمینه کلیدی است.

دبیر کل سابق سازمان ملل و رئیس کنونی گروه میانجیگر آفریقای جنوبی که نلسون ماندلا آن را تاسیس کرده، درباره بحران آوارگان سوری نیز راه حل هایی را پیشنهاد کرده است.

در این گروه بعضی از شخصیت های جهانی نیز به چشم می خورند که هر کدام جوایز صلح متعددی در سطح بین الملل کسب کرده اند.

عنان که ریاست نخستین گفتگوهای صلح درباره سوریه در سال ۲۰۱۲ را برعهده داشت همچنین گفت تنها شیوه حل و فصل مناقشه این است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با عربستان سعوی، ‌ترکیه، مصر و قطر گفتگو کنند.

عنان گفت: در سال ۲۰۱۲ شاید این طرح خیلی زود بود اما امروزه ما تماس هایی را مشاهده می کنیم که سال ۲۰۱۲ و حتی یک سال پیش امکان پذیر نبود.

پس از نخستین کنفرانس بین المللی درباره سوریه موسوم به ژنو یک در سی ام ژوئن ۲۰۱۲، قدرت های بزرگ طرحی را امضا کردند که در آن دوره انتقال سیاسی پیش بینی شده بود اما این طرح همچنان در نقطه آغاز قرار دارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس