پنتاگون اعلام کرده که مسکو قادر است با زیر دریایی‌های ویژه خود به طور گسترده‌ای به کابل‌های فیبر نوری آمریکا در اعماق دریا آسیب رساند.

به گزارش مشرق، آمریکا اعلام کرده که نگران حرکت زیر دریایی‌های ویژه روسیه و آسیب رساندن آن‌ها به کابل‌های فیبر نوری است که 96درصد مخابرات جهان از طریق آن‌ها انجام می‌شود.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» ، مقام‌های پنتاگون اعلام کرده‌اند زیردریایی‌ها و شناورهای ویژه حرکت در اعماق دریای روسیه را در نزدیکی سواحل این کشور شناسایی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، آمریکا در یک مورد و در سپتامبر سال جاری یک شناور حامل 2 زیر دریایی ویژه روسیه را نزدیکی سواحل خود و در مسیر حرکت به کوبا شناسایی کرده بود.

مقام‌های پنتاگون اعلام کرده‌اند که این زیر دریایی‌ها قادر بودند کابل‌های فیبر نوری در اعماق آب‌ها که یکی از آن‌ها در خلیج گوانتانامو قرار دارد را نابود سازند.


یک دیپلمات ارشد اروپا نیز در این زمینه به روزنامه نیویورک تایمز گفت: «این سطح از فعالیت را ما با دوره جنگ سرد قیاس می‌کنیم.»

این در حالی است که فیبرهای نوری اغلب از سوی لنگر کشتی‌ها و یا بلایای طبیعی آسیب می‌بینند.

بر این اساس، پنتاگون با نگرانی اعلام کرده که مسکو قادر است در عمق وسیع‌تری به این کابل‌ها آسیب رساند و البته تعمیر آن‌ها نیز بسیار مشکل‌تر است  .

پنتاگون همچنین گفته است که شاید روس‌ها در پی کابل‌های مخفی ارتش آمریکا در اعماق آب‌ها باشند. کابل‌های زیر دریایی ابزار بسیار حیاتی برای دستگاه‌های اطلاعاتی هستند و آمریکا نیز از زیردریایی هسته‌ای خود برای بهره بردن از این کابل‌ها استفاده می‌کند.

به نوشته نیویورک تایمز، این کابل‌ها از لحاظ اقتصادی نیز بسیار حائز اهمیت بوده و روزانه 10 تریلیون دلار اقتصادی جهانی از طریق آن‌ها جا به جا می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    روسیه داره شاخ امریکا رو میشکنه. ولی سختیشو ما کشیدیم در واقع تحریمهای امریکا رو ما بی اثر کردیم با کمک دیپلمات های دولت عزیز و منتخب ملت یک نکته هم وجود داره اونم اینه که کابلها هم از کار بیفتن ماهواره ها هستن و از طریق اونها میشه تبادل اطلاعات انجام داد امریکاییها هیچوقت نقطه ضعف های خودشونو خودشون اعلام نمیکنن.
  • سروش ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    شاهرگ وابستگی و اتصال به تکنولوژی یعنی همین!!! همین جا می شه خرخره آمریکا رو گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس