کد خبر 486721
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳

حسن قاضی‌زاده هاشمی درباره مراسم عزاداری در زنجان نوشت: مردم زیرلب و هم‌نوا نوحه عزا زمزمه می‌کردند و بر سینه می‌زدند، نه از صدا و هیاهوی سنج و طبل خبری بود، نه از علامت و کُتل و نه از آن‌چه موجب وهن مراسم عاشورای حسینی شود.

به گزارش مشرق، سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت که در عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در زنجان به سر می‌برد روایتی را از این سفر در صفحه شخصی اینستاگرامش منتشر کرد.

وی در این رابطه نوشت: سفر به زنجان در روزی که با نام آقا ابوالفضل العباس(ع) متبرک شده، برایم جلوه‌ای خاص یافت. چنان که خاطره‌ای ماندگار از محرم امسال در جان و دلم نشاند.

هنگام حضور در این شهر با یکی از هیأت‌ها همراه شدم؛ جلودار عزادارن تنها یک پرچم مزین به نام «اباعبدلله(ع)» بود و پرچمی دیگر با نوشته «یا قمر بنی هاشم» در آسمان غم‌آلود چرخ می‌خورد؛ مردم زیرلب و همنوا نوحه عزا زمزمه می‌کردند و بر سینه می‌زدند. نه از صدا و هیاهوی سنج و طبل خبری بود، نه از علامت و کُتل، و نه از آن‌چه موجب وهن مراسم عاشورای حسینی شود.

آن‌جا سخن، تنها از دین خدا بود و حق و حقیقت و پایداری در این راه تا پای جان. سخنی که هر دلی را می‌لرزاند و هر چشمی را گریان می‌کند.

در مسیر بازگشت به تهران نیز پس از چهل سال، یک بار دیگر کتاب «مذهب علیه مذهب» دکتر شریعتی را خواندم و به دیدگاه این معلم فرزانه و استاد شهید مرتضی مطهری در مورد دین، مبارزه با خرافات، عزاداری و رمز و راز نهضت حسین‌ابن‌علی(ع) بیشتر فکر کردم.

از همه جوانان، به‌ویژه دانشجویان و طلاب جوان می‌خواهم این کتاب را بخوانند و در مورد آن با هم گفت‌وگو کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس