کد خبر 486443
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

بارش باران پاییزی در لبنان و به راه انداختن سیل زباله‌ها در خیابان‌ها، ناتوانی دولت در حل بحران «انباشت زباله» را بار دیگر در صدر تحولات سیاسی این کشور قرار داد.

به گزارش مشرق، بارش باران‌ پاییزی در بیروت، سیلی از کیسه‌های زباله را در خیابان‌های این شهر به راه انداخته و مردم لبنان را از احتمال شیوع بیماری‌های واگیر دار نگران کرده است.

تلویزیون المنار در گزارشی، تصاویری از سیل زباله‌ها در خیابان‌های بیروت نمایش داد و با بیان اینکه «دولت در امتحان حل بحران زباله نمره صفر گرفت»، افزود: زباله‌های شناور، دولت را هر چه بیشتر در ناتوانی‌اش غرق کرد.

باران پاییزی و سیل زباله در بیروت+عکس

بر اساس این گزارش، بعد از گذشت بیش از دو ماه از آغاز بحران انباشت زباله در خیابان‌های بیروت و مناطق اطراف، تاکنون هیچ افق روشنی برای حل این مشکل به چشم نمی‌خورد و سخن‌ها مبنی بر اختصاص یک جلسه کابینه برای حل این مشکل در حد حرف باقی مانده است.

گرچه روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیاه» به نقل از منبع وزارتی مدعی شده بود که «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در صورتی که جلسه پنجشنبه آینده شورای وزیران برای حل بحران انباشت زباله‌ها و اجرای طرح «اکرم شهیب» وزیر کشاورزی به نتیجه نرسد، حتی یک ساعت بیشتر در رأس دولت باقی نخواهد ماند، منابع نزدیک به سلام تعیین موعد مشخص برای استعفای نخست وزیر را نفی کردند.

باران پاییزی و سیل زباله در بیروت+عکس

 

منابع نخست وزیر رسوایی راه افتادن سیل زباله‌ها در خیابان‌ها را خجالت آور خوانده و تاکید کردند که همه گروه‌های سیاسی در قبال این موضوع مسئول هستند.

از طرفی روزنامه «النهار» به ناراحتی تمام سلام از عدم حل بحران انباشت زباله اشاره و تاکید کرد که نخست وزیر کابینه در تهدیدش به استعفا در صورت عدم حل این بحران جدی است.

از طرفی دیگر روزنامه «الجمهوریه» به نقل از منابع آگاه تاکید کرد که «نبیه بری» رئیس پارلمان در جلسه ظهر امروز گفت‌وگوهای سیاسی با حضور رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی، بر لزوم حل این بحران حتی با استفاده از قدرت قهریه نیروهای نظامی تاکید خواهد کرد.


باران پاییزی و سیل زباله در بیروت+عکس
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس