کد خبر 485638
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

همزمان با تاسوعای و عاشورای حسینی، پایگاه‌های "کمپین با کودکان حرم" شاهد حضور پرشور مردم نوعدوست تهرانی بود.در روز تاسوعا و پاسداشت علمدار کربلا پایگاههای کمک به کودکان آواره سوری همچنان به کار خود ادامه داد ودر محل اقامه نمازجمعه شاهد استقبال گسترده نمازگزاران تهرانی بود.

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راهسرویس دین مشرق- کربلا نشان داد که با شکیبایی در عطشی کوتاه؛می توان همیشه ی تاریخ را سیراب کرد....همزمان با تاسوعای و عاشورای حسینی ، پایگاههای "کمپین با کودکان حرم" شاهد حضور پرشور مردم نوعدوست تهرانی بود.در روز تاسوعا و پاسداشت علمدار کربلا و مدافع حرم اهل بیت (ع) حضرت ابوالفضل العباس (ع) پایگاههای کمک به کودکان آواره سوری همچنان به کار خود ادامه داد ودر محل اقامه نمازجمعه شاهد استقبال گسترده نمازگزاران تهرانی بود که کمکهای نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاههای کمپین با کودکان حرم تحویل دادند.


کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

همچنین در روز عاشورا نیز مردم شریف ایران با تاسی از فرهنگ گذشت و ایثار و جهاد ابا عبدالله الحسین (ع)بار دیگر حمایت خود را از کمپین با کودکان حرم رسما نشان دادند .بیش از چهار سال و نیم از جنگ ویرانگر داخلی در سوریه می گذرد.گذشت زمان شکل آسیب هایی که مردم بی گناه با آن دست به گریبانند را تغییر داده است .بیماریهای عصبی،روان نژندی،بیماریهای واگیردار و غیر واگیردار و پریشان احوالی ناشی از بی اطلاعی از سرنوشت و آینده جنگ،مردم سوریه را دچار فرسودگی و آسیب های جدی کرده است.جهان با انعکاس اخبار تکان دهنده مردم آواره و مستاصل سوری وادار به واکنش شد.دیدن تصویر جسد کودک آواره در ساحل ،توانست مردم دورترین کشورها را به عکس العمل وا دارد. با اطمینان می توان گفت که ایران و سوریه ثابت کرده اند که دو کشور دوست و خیرخواه یکدیگرند تا آنجا که کمک و هم دردی ایران از سطح دولتی به سطح ملی و مردمی نیزرسیده است.

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

آقای حسن شمشادی دبیر خبری کمپین گفت: کمپین "با کودکان حرم" طی یک حرکت خودجوش و مردمی با مشارکت پنج هزار نفر از نیروهای جهادی و فعال اجتماعی تشکیل ودر پایگاههایی که به این منظور در نظر گرفته شده است من جمله در میادین اصلی،معابر،ایستگاههای مترو،مساجد وهیات های شهر تهران،مستقر و فعالیت دارد و هدف "کمپین با کودکان حرم" این است تا از طریق ایجاد پایگاه هایی در سطح شهر تهران این کمک‌ها را جمع آوری نموده و درقالب کاروان امدادی "با_کودکان_حرم" به دست کودکان آوارۀ سوری که از حداقل های زندگی نیز محروم می‌باشند برسانیم و در حال حاضر کمک های نقدی و غیر نقدی از جمله اقلام خوراکی فاسد نشدنی،پوشاک،پتو و...می باشد و شماره حساب 100801085027 برای واریز کمک های نقدی غیرمستقیم مردمی برای این کمپین پیش بینی شده است. کمپین با کودکان حرم در دهه اول محرم و همزمان با برگزاري مراسم شيرخوارگان حسيني در مصلي تهران آغاز به‌كار كرد. آقای شمشادی در باره فعالیت این کمپین گفت:«مردم مهربان ايران بار‌ها و بار‌ها نشان داده‌اند هر كجا كه موضوع كمك به همنوع باشد پيشقدم هستند، ما با ايمان به همين روحيه انسان‌دوستي ايراني‌ها اقدام به برپايي پايگاه‌هايي براي جمع‌آوري كمك‌هاي غيرنقدي كرده‌ايم. البته در حال حاضر اين پايگاه‌ها تنها در شهر تهران ايجاد شده و مردم شهرهاي ديگر مي‌توانند كمك‌هاي خود را به هيئات مذهبي كه در جريان اين امر هستند اهدا كنند».

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

او مي‌گويد: و هم‌اكنون با ۷۲ پايگاه فعال، آماده دريافت كمك‌هاي نقدي و غيرنقدي شهروندان است. ۲۲پايگاه از اين پايگاه‌ها در ايستگاه‌هاي مترو و ۵۰پايگاه ديگر در ميادين اصلي شهر ايجاد شده است. شهرونداني كه تمايل دارند به آوارگان سوري كمك كنند مي‌توانند با مراجعه به يكي از اين ۷۲ پايگاه، اقلام مورد نياز را هديه كنند»شایان ذکر است که با ادامه کار کمپین نهادها و سازمانهای مختلف اعلام آمادگی خود را از حمایت و مشارکت درآن اظهار داشتند. اعضای شورای شهردر یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهرو با اعلام حمایت شورای شهر تهران از کمپین با کودکان حرم از اعضای این شورا خواستند برای جلب حمایت های مردمی از این حرکت با مردم تعامل داشته باشند. همچنین یک روز از حقوق اعضا به عنوان کمک به کمپین تخصیص یابد که با موافقت اعضا به تصویب رسید.

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

کمپین با کودکان حرم ،در میانه راه

مشارکت مردمی طی مراسم مذهبی و عزاداری های این دهه از جمله مراسم شیرخوارگان حسینی قابل توجه و تقدیر بود.دبیر خبری کمپین با اشاره به اینکه در بحث تبلیغات شهری و مکان یابی برای استقرار غرفه ها شهرداری همکاری بسیار خوبی با ما داشته است. این مسئول اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع)و نیز سازمان اوقاف و امور خیریه ،کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه و سازمان هلال احمرتا کنون همکاری خوبی با این کمپین داشته اند.این حرکت به میانه راه خود رسیده و تا امروز بازخورد در خور توجهی داشته که از روحیه انساندوست و خیر مردم شهر تهران انتظار می رفت. امید است با عنایت پروردگار متعال و لطف و توجه ائمه اطهار در این ایام سوگ و ماتم، این کمپین بتواند مرهمی بر دردهای مردم و به خصوص کودکان آواره کشور سوریه باشد.

با_کودکان_حرم#

http://www.KoudakaneHaram.ir

Insta: Ba_Koudakane_Haram

Channel: @Ba_Koudakane_Haram

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    لعنت خداوند بر وهابیون و دشمنان اهل بیت علیهم السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس