کد خبر 485627
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوعات مطروحه درباره برجام گفت: اگر به مصوبه مجلس شورای اسلامی توجه شود؛ این موضوع مشخص است که در این مصوبه به‌هیچ‌وجه گفته نشد که مجلس برجام را تأیید می‌کند.

به گزارش مشرق، کاظم جلالی امروز در جمع مردم عزادار میامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واقع با این مصوبه به دولت اجازه اجرای برجام را با رعایت تکالیف مهمی مانند لغو مؤثر تحریم‌ها، مشخص شدن موضوع خلع سلاح و دیگر موارد مدنظر جمهوری اسلامی ایران داده شد.

وی با انتقاد از موضوعات مطرح‌شده در کشور مبنی بر تصویب برجام در مجلس ظرف مدت 20 دقیقه، این موضوعات را اشتباه خواند و افزود: قانون‌گذاری در تمامی دنیا در پشت‌صحنه پارلمان انجام‌شده و در صحن علنی مجلس تنها برای بررسی و رأی‌گیری مطرح می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسیر نمایندگان خانه ملت در پیروی از فرامین ولایت و مقام معظم رهبری تعریف‌شده است تصریح کرد: به‌طور حتم، مجلس شورای اسلامی مکانی برای کشور فروشی یا حرکت در خلاف جهت مقام معظم رهبری نیست و همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطیع مقام معظم رهبری هستند.

جلالی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری درباره برجام به رئیس‌جمهور، این نامه را نقشه راه دولت در مسئله هسته‌ای و برجام دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در نامه حکیمانه خود از بندهای مصوبه مجلس شورای اسلامی به‌عنوان قانونی راه گشا برای دولت نام‌برده و می‌فرمایند که این قانون مسیر اجرا (ی برجام) را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مصوبه مجلس به برخی خلل در برجام اشاره داشت تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره برجام، آن خلل و لغزندگی‌ها را به میزانی کاهش داد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی بدیهی است که همگان باید نامه مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور را به‌دقت خوانده و تحلیل‌های خود را با نظرات ولایت مطابقت دهند.

جلالی با اشاره به اینکه نامه مقام معظم رهبری برای همه اتمام‌حجت است افزود: افراد باید در صورتی لزوم مسیر تحلیل‌های خود را اصلاح‌کرده و درست حرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن درصدد است تا تفسیر خود را از برجام به ما تحمیل کند تصریح کرد: بر همین اساس ما نیز باید تفسیر خود را از برجام به دشمن ارائه کنیم تا دشمن با ارائه و تحمیل تفسیر غلط، از آن سوءاستفاده نکند.

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری درباره تلاش دشمن برای نفوذ در کشور گفت: امروز باید همه ما هوشیار بوده و چشمانمان باز باشد و لازم است تا با بصیرت حرکت کنیم و بر اساس فرموده‌های مقام معظم رهبری باید حواس همه ما مسئولان جمع باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی، با اشاره به اینکه مردم کشور همواره جلوتر از مسئولان از انقلاب خود دفاع می‌کنند افزود: مردم ما نشان دادند که حواسشان جمع است و از ارزش‌های انقلاب و دستاوردهای آن دفاع می‌کنند.

جلالی با بیان اینکه امروز ملت ایران زیر سایه ولایت اهل‌بیت پرچم پرافتخار اسلام و انقلاب اسلامی را در سراسر جهان برافراشته و در ذیل این پرچم عزاداری می‌کنند تأکید کرد: امروز با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری نباید به سمت آمریکا، شیاطین و جبهه باطل رفت.

وی عدم ارتباط با استکبار جهانی را بر گرفته از درس امام حسین (ع) دانست و تصریح کرد: باید مراقب باشیم که در زمین دشمن بازی نکنیم و به آن دل نبندیم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس