جامعه جهانی به جای مجازات عاملان جنایت‌ها مشغول آواره‌ساختن انسان‌های بی‌گناه است. آن‌ها آواره می‌شوند و اردوغان جایزه حقوق بشر می‌گیرد! آیا جامعه جهانی چشمان خویش را بر گریه‌های آوارگی آوارگان بسته است؟

گروه بین‌الملل مشرق - «جایزه حقوق بشر اسلامی ۲۰۱۵» به ترکیه اعطا شد. این خبری است که به تازگی منتشر شد و تعجب همگان را برانگیخت. شورای روابط مسلمانان آمریکا موسوم به CAIR این جایزه را به ترکیه اعطا کرده است و میزبانی آوارگان سوری و عراقی دلیل اعطای این جایزه خوانده شده است.(1) این شورا که همه ساله جایزه حقوق بشری خود را به مراکز و کشورهایی که در راستای حقوق بشری تلاش کرده اند اعطا می کند، این بار تصمیم گرفت که آن را به ترکیه اعطا کند.

جایزه قتل عام و جنایت به اردوغان رسید// اعطای جایزه حقوق بشر اسلامی ۲۰۱۵ به ترکیه

جدای از ماهیت این شورا و نوع تصمیم هایی که برای اعطای چنین جوایزی گرفته می شود، پاسخ به این سوال مهم است که عامل آوارگی این آورگان سوری و عراقی که در حال حاضر در ترکیه به سر می برند، کیست؟

پاسخ به این سوال ابهام های زیادی را برطرف خواهد کرد. هر انسان با انصافی می داند که چرا سوریه و عراق به چنین روزی دچار شده است تا این که در حال حاضر اتباع آن مجبور شوند به کشورهای همسایه پناه برند. آشوب های سوریه و عراق از کجا شروع شد؟

روز به روز اسناد بیشتری از دست داشتن حکومت ترکیه در تاسیس و حمایت گروه های تروریستی موسوم به داعش در سوریه و عراق به دست می آید و کسی منکر چنین ارتباطی نیست؛ حال کشوری که باعث شده است مردمان سوری و عراقی آواره شوند، از سوی شورای روابط مسلمانان آمریکا جایزه می گیرد.
سلطان قاتل، برنده جایزه حقوق بشر 2015 شد +فیلم/ آماده انتشار

شاید این جایزه به سبب حمایت های آشکار آنکارا از گروه های تروریستی داده شده است. این سخن شاید در ابتدا طنزآمیز به نظر رسد اما حقایق زیادی را پشت سر خود دارد. آنکارا به بهانه ورود آوارگان، پوششی برای کمک های خویش به گروه های تروریستی پیدا کرده است.  
همین ترکیه ای که امروز جایزه حقوق بشر دریافت کرده است، به داعش سلاح می فرستاد؛ پس شایسته دریافت جایزه است!

{$sepehr_media_1201096_400_300}
کمال قلیچداراغلو، رئیس حزب جمهوری خواه خلق از کمک دولت ترکیه به داعش پرده برمی دارد؛ سلاح هایی که از سوی دولت حاکم ترکیه به داعش فرستاده شده است.

کمک هایی که هم اکنون بلای جان ترکیه شده و تمامیت ارضی آن را با خطر مواجه ساخته است. تهدید ترکیه به فتح شدن استانبول در یک ویدئو منتشر شده از سوی این تروریست ها بیانگر این واقعیت است که این کشور نیز ناامنی های منطقه را تجربه خواهد کرد.

این تهدیدات از سوی تروریست ها بارها تکرار شده و تازگی نداشته است. ترکیه ای که داعش را در دامان خود پرورش داده است، حال خود این کشور را تهدید می کند. این همان کشوری است که جایزه حقوق بشر دریافت می کند؛ چرا که تروریست های زیادی را در دامان خود پرورش داده است!

{$sepehr_media_1201165_400_300}
پیام تهدیدی داعش علیه ترکیه که اردوغان را خیانتکار می داند و مردم ترکیه را به پیوستن به داعش برای مبارزه با حکومت ترکیه دعوت می کند.

این تروریست ها که نمک اردوغان را خورده اند، اکنون وی را تهدید می کنند. مردم ترکیه نیز از وضعیت ایجاد شده توسط حکومت رضایت ندارند. به وجود آمدن بحران در سوریه و عراق باعث شده که بیش از 2 میلیون آواره سوری و عراقی به ترکیه پناهنده شوند؛ این وضعیت مورد اعتراض مردم ترکیه است.

وضعیت پناهندگان نیز پر از ابهام است و شرایط خوبی در انتظار آن ها نیست. پناهندگانی که به امید مهاجرت به اروپا وارد ترکیه شده اند و هم اکنون در وضعیت سختی به سر می برند. عامل این آوارگی ها کیست؟ ترکیه به خاطر پذیرش این آوارگان جایزه حقوق بشر می گیرد اما کسی نیست که بپرسد، چرا آن ها آواره شده اند؟ در حال حاضر در چه وضعیتی به سر می برند؟ آیا جامعه جهانی در برابر آن ها سکوت اختیار کرده است؟
سلطان قاتل، برنده جایزه حقوق بشر 2015 شد +فیلم/ آماده انتشار

جرم این انسان های بی گناه چیست که به طرز فجیعی از خانه و کاشانه خویش رانده شده اند و حال مجبورند در یک شرایط نامعلوم به سر برند. جامعه جهانی به جای مجازات عاملان این جنایت ها مشغول آواره ساختن انسان های بی گناه است. آن ها آواره می شوند و اردوغان جایزه حقوق بشر می گیرد! آیا جامعه جهانی چشمان خویش را بر گریه های آوارگی آوارگان بسته است؟!

{$sepehr_media_1201206_400_300}
وضعیت دردناک آوارگان سوری در این ویدئو به وضوح مشاهده می شود؛ آوارگانی که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. در این ویدئو از جنایت هایی که علیه خانواده های سوری انجام گرفته، پرده برداشته می شود؛ تجاوز به خانه های آن ها و بردن دخترانشان گوشه ای از این روایت های اسفناک است. در حال حاضر آن ها خانه و کاشانه خویش را رها کرده و به کشورهای همسایه پناهنده شده اند.

گناه کودکان سوری چیست؟ آیا آواره شدن کودکان سوری جرم علیه بشریت محسوب نمی شود؟ آن ها با کدامین حقوق بشر آواره شده اند؟ آری اردوغان لایق جایزه حقوق بشر بود؛ چرا که در این نوع از حقوق بشر آوارگی معنا پیدا می کند و چه کسی بهتر از اردوغان می توانست در آواره کردن این کودکان شریک باشد؟

{$sepehr_media_1201212_400_300}
کودکان آواره از خاطرات خویش می گویند؛ بی پدر و مادر شدن، از دست دادن خواهر و برادر خاطرات آن ها است؛ موشک ها و بمباران ها خاطرات آن ها است. درختانی که در آتش سوختند و کبوترانی که بی آب و غذا ماندند. کابوس ها فکر آن ها را پر کرده است. آن ها می خواهند دوباره به مدرسه روند.

آیا جنایت های اردوغان تنها منجر به آوارگی مردمان سوری و عراقی شده است یا این که فراتر از این است؟ اردوغان که به فکر حکومت و تداوم قدرت خویش است، علیه مردم ترکیه نیز جنایت می کند.

غیر از کمک های آنکارا به تروریست ها در سوریه و عراق، حقوق بشر در داخل کشور ترکیه نیز نقض شده است. داستان رو شده ای که همگان بر آن واقف هستند و نیات خودپسندانه اردوغان بر همگان روشن شده است. حال در چنین وضعیتی جایزه حقوق بشر اسلامی ۲۰۱۵ به ترکیه اعطا شده است؛ این گزاره خبری بیش از آن که انتقال دهنده مفهومی خبری باشد، بیشتر به «جک» می ماند.

گرچه حکومت ترکیه امروز به سوی فروپاشی می رود اما صندلی طلایی اردوغان تعجب همه را برانگیخته است. کشتار کردهای این کشور در ماه های اخیر بی سابقه بوده است و آن گاه ترکیه جایزه حقوق بشر را دریافت می کند. آیا مردمان ترکیه مسلمان نیستند و یا این که جزء بشریت محسوب نمی شوند؟

سلطان قاتل، برنده جایزه حقوق بشر 2015 شد +فیلم/ آماده انتشار

به نظر می رسد در این میان داعش و وحشی صفت هایی مثل آن ها بیشتر مورد احترام هستند تا مردم ترکیه و کشورهای به آشوب کشیده شده منطقه. همه جهانیان در برابر فاجعه هایی که در سوریه و عراق رخ می دهد چشم بسته اند و در همین حال شورایی، از حرکت های تروریستی حکومت ترکیه با عنوان «حقوق بشر اسلامی» تقدیر می کند.

همه احزاب مخالف حزب عدالت و توسعه از اقدامات اردوغان و یاران وی در سوریه و عراق انتقاد دارند و آن گاه کاسه ای داغ تر از آش پیدا می شود و به ترکیه جایزه تروریست پرور بودن اعطا می کند. آری حقوق بشر اسلامی یعنی حمایت از تروریست و کمک رساندن به آن در مقابل چشمان همه!

چنین اتفاقاتی اثبات می کند که محافل غربی تا چه اندازه ای به صورت گزینشی اقدام می کنند. ترکیه ای که نوکر تمام عیار غرب محسوب می شود، در عین تروریست پرور بودن با عنوان حقوق بشر اسلامی تقدیر می شود اما کشوری مثل ایران به جرم کمک رساندن به مظلوم ناقض حقوق بشر خوانده می شود.

سلطان قاتل، برنده جایزه حقوق بشر 2015 شد +فیلم/ آماده انتشار

البته از حقوق بشر آمریکایی بیش از این انتظاری نیست و اقدام خلاف این اتفاق تعجب انگیز خواهد بود. در ترکیه با اطلاع پلیس قتل عام صورت می گیرد و انسان های بی گناه خونشان ریخته می شود، آن گاه جایزه حقوق بشر به حاکم آن داده می شود؛ حقوق بشری که معنای قتل عام با خود به همراه دارد.

در حالی که خون انسان ها ریخته می شود؛ داووداغلو  مردم ترکیه را تهدید می کند که در صورت براندازی اقتدار حزب عدالت و توسعه، ترور به این کشور برخواهد گشت و شرایط دهه 90 میلادی حکم فرما خواهد شد!

در این بین کسی نیست که بگوید در حال حاضر همین اتفاق افتاده است و اتفاقا به خاطر اقتدار حزب عدالت و توسعه، ترکیه امروز به این وضع دچار شده است. مگر شرایط فعلی ترکیه متعادل است؟ این همان ترکیه ای است که بدان جایزه حقوق بشر داده شده است.
به طور کلی مجموع سیاست های داخلی و منطقه ای ترکیه در خلاف جهت حقوق بشر اسلامی بوده است و اعطای جایزه حقوق بشر به ترکیه در چارچوب منافع غربی قابل تحلیل است. بر اساس واقعیت های موجود داخلی و منطقه ای ترکیه، حاکمان این کشور لیاقتی برای دریافت این جایزه ندارند.

منابع:
(1)https://aasoon.info/b/http://www.sondakika.com/haber/haber-abd-de-turkiye-ye-insani-yardim-odulu-7788971

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    ببخشید نمی شه بگم اما خودتون حدس بزنید ر... تو اون حقوق بشری که قراره اردوغان برنده اون باشه پس بهتره همچون حقوق بشری نباشه
  • ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    جالبه!!!!!!! حقوق بشر غربی دیگه چی میشه گفت!
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    احمق ببینید یک میلیون انسان به قتل رسانده است. بعد از هیتلر بزرگترین جنایتکار است. ملعون اردولاغ برو بمیر ایشالله که هر چه زودتر بمیری خردولاغ
  • ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    خدا به کمر اردوغان و جایزه دهندگان بزنه! لعنت به همشون!
  • ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    اعطای اینجور جوایز کاملا سیاسیه اینایی که این جوایزو میدن مردم دنیا رو چی فرض کزدن ؟
  • ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    بیاد محل ما 100 تا اردنگی بهش جایزه می دم... عوضی
  • ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    امریکایی ها به هر کسی جایزه نوبل بدهند بدانید اون افراد جزو کثیفترین و جنایتکارترین های دنیا هستند
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    قطعاً رشوه داده اند تا این جایزه را بگیرند. بر فرماسونرهای ترکیه لعنت که این چند سال تا توانستند برای اربابان خود خوش رقصی کردند.
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    سلطان خون آشام نئوعثمانی به زودی به جزای اعمال پلید و کثیف خود خواهد رسید. این جایزه ها چیزی از سرنوشت این رجاله ها را تغییر نمی دهد.
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    اردوغان یک صهیونیست به تمام معنی است ودارای اسلام امریکائی است
  • محمد ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    اردوغان به نام اسلام آمد،یزید زمان شده که با آموزش داعش خون بیگناهان زیادی ریخت، دیر یا زود تاوان این خیانت را خواهد داد
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    ببینید توی اون حقوق بشری که به رجب شیطان اردوالاغ جایزه می دهد چی هست. دید که به کثیف ترین زن یعنی شیرین خانم خانم عبادی نوبل دادند. متاسفم غرب به مزدوران جنایتکار خود جایزه می دهد. اون که دیگه اردوالاغ انتخاب کرده ببینید کی هست. خاک بر سرتون که اردولاغ را انتخاب کردید که ابرو و حیثیت حقوق بشرتون را بردید. انگار به ادلف هیتلر جایزه دادید. پس اردولاغ بشه اردوهیتلر . راستی این حقوق بشر کی به حساب ما واریز می کنند. دیدی به حساب اردولاغ واریز کردند.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    چند سال پییش داشتید واسش خودکشی می کردید حالا اخ شده !
  • یوسف ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    ویدیو ها فوق العاده بود . باسند صحبت کردن خیلی خوبه افرین به مشرق
  • ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    خاک نو سرش. میخوان یکاری کنن. رای. بیاره تو. ترکیه
  • Saeed ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    این هم از اردوخان جونتون که تا همین چند سال پیش داشتین سنگشو بهسینه میزدین
  • پسر ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
    0 0
    اربابش بهش جایزه داده این شاهکار نیست بلکه علنی جایزه برای وحشی گری اردوغان
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا به کمر اردوغان و جایزه دهندگان بزنه! لعنت به همشون!
  • حمید ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    برای سال آینده بی صبرانه منتظر دریافت همین جایزه توسط بشار اسد به خاطر راه دادن آوارگان ترکیه به کشورش هستم. امیدوارم آتیشی که اردوغان تو سوریه و عراق روشن کرده به زودیه زود دامن کشور و مردمه خودشو بگیره.
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا به کمر اردوغان و جایزه دهندگان بزنه! لعنت به همشون!
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    چی داری میگی ؟ هیتلر شرف داشت به اردوغان
  • سیفون برای تخلیه اردوغان ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    اردوغان بزودی پائین میره
  • محمد ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
    0 0
    اشکال نداره خودتون اذیت نکنید!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس