عرب سرخی پس از انتشار فیلم «آوازخوانی یک زن» در اپرای عاشورا و با افزایش فشار به معاونت هنری ارشاد توسط علی مرادخانی برکنار شد.

به گزارش مشرق، عرب سرخی مسؤل حراست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز از کار برکنار شد. 

به دنبال افزایش فشارها به معاونت هنری به خاطر برگزاری اپرا با تکخوانی زن در ماه محرم، علی مرادخانی مسؤل حراست این معاونت را عزل، و سلمان زاده را به عنوان سرپرست  منصوب کرد.

بر اساس این گزارش، در حکم عرب سرخی «عدم صلاحیت» دلیل برکناری وی عنوان شده است.

برخی ناظرین معتقدند این جابه‌جایی به انتشار فیلم تکخوانی زن در اپرای مورد حمایت مرادخانی مربوط می‌شود. چند روز پیش بود که انتشار تصاویر تکخوانی یک زن روی استیج علنی تالار وحدت تهران، آن هم در روزهای ماه مصیبت و عزای سید و سالار شهیدان،‌ انتقادات فراوانی را از سوی متدینین و افکار عمومی متوجه ارشاد و مجموعه معاونت هنری آن کرد.

هم چنین و در ادامه روند انتقادات به عملکرد هنجارشکنانه و ضد دینی معاونت هنری ارشاد،‌ رییس دیوان عدالت اداری کشور نیز این اقدام را "رفتاری موهن" نامید و از اجرای این دست برنامه ها با مجوز ارشاد شدیداً‌ انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و همچنین نامگذاری هفته جاری به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: عاشورای امام حسین(ع) احتیاج به اپرای عاشورایی اینچنینی ندارد و مجلسی که امام صادق(ع) برای عزای جدش توصیه کرده است، این مجلس نیست که در آن زن و مرد نامحرم بنشینند، "آواز" بخوانند و "کف" و "دف" بزنند.

وی افزود: طی روزهای اخیر در برخی از سایت‌ها فیلمی با عنوان اپرای عاشورا منتشر شده است که در آن متأسفانه خانمی با حجاب بسیار زننده پشت میکروفن، تک خوانی می‌کند و به نام حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع) و پیامبر(ص) به آوازخوانی می‌پردازد.


توضیحات ارشاد در خصوص عزل مسئول حراست معاونت هنری

حسین نوش آبادی در گفتگو با نسیم گفت: درباره برکنار عرب سرخی از حراست معاونت هنری وزارت ارشاد گفت: برکناری وی تصمیمی است که معاونت هنری با حوزه حراست وزارت ارشاد می گیرند و علت جابه جای وی را در جریان نیستیم. معمولا جابه جایی این چنینی بر اساس صلاحدید حوزه معاونت ها و هماهنگی با رئیس مرکز حراست وزارت ارشاد انجام می شود؛ اگر برکناری مسئول حراست معاونتی از سوی مرکز حراست انجام شده باشد، ولی اگر دلایل دیگر داشته باشد، هر معاون حق دارد که نسبت به جابه جایی افراد اقدام کنند.

نوش آّبادی با بیان اینکه بعید می دانم برکناری عرب سرخی به مسئله کلیپ تک خوانی یک زن در اپرای عاشورا ارتباط داشته باشد، اظهار داشت: چرا که اخبار غیرواقع و بی اساسی را درباره اپرا منتشر کردند و به آن دامن زدند؛ در حالی که می دانید اصل این موضوع صحت نداشته است و بنده و شخص وزیر نیز در یکی از شب های اجرای اپرا حضور داشتیم و اصلا تک خوانی زن در این اپرا وجود ندارد و این مسئله نیز مانند خبر کذبی است که سال گذشته مطرح شد که خانمی در تالار وحدت تکخوانی اجرا کرده و زمانی که بررسی شد متوجه شدیم این مسئله صحت ندارد.

بر اساس خبر برخی رسانه ها نیز، حراست کل وزارت ارشاد رفتن "عرب سرخی" را "عزل" نداسته و تنها یک "جابجایی" عنوان کرده اند در حالی که نه حسین نوش آبادی و نه حراست کل ارشاد توضیح نداده اند به چه دلیل این "جابجایی" بلافاصله بعد از ماجرای اپرای عاشورا اتفاق افتاده و چرا در عملی که نشان از عجله ای بودن این اتفاق دارد، مسئول حراست معاونت فرهنگی به صورت همزمان به عنوان "سرپرست" حراست معاونت هنری منصوب شده است!


منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس