برخلاف سخنان رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا مبنی بر امکان پذیر شدن همکاری ایران با آمریکا پس از حصول توافق هسته‌ای، تهران رویکرد پیشین خود را در خاورمیانه با شدت بیشتری پی گرفته است.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به آزمایش موشکی ایران و صدور حکم دادگاه جیسون رضائیان، نوشت که این اقدامات نشان می‌دهد که توافق هسته‌ای، رویکرد خصمانه ایران نسبت به غرب و یا جاه‌طلبی‌های این کشور را تغییر نداده است.

به نوشته واشنگتن‌پست، این در حالی است که باراک اوباما و جان کری پس از حصول توافق هسته‌ای با ایران به طور مکرر اعلام کردند که این توافق می‌تواند راه‌هایی را برای همکاری با ایران به منظور حل نزاع‌های منطقه‌ای و اول از همه جنگ داخلی در سوریه فراهم کند. آن‌ها همچنین وعده دادند که اگر ایران رویکرد خصمانه خود را افزایش دهد، ایالات متحده می‌تواند این کشور را به عقب براند. اما تنها سه ماه پس از این سخنان بود که ژنرال برجسته ایرانی حملات هزاران تن از افراد تحت مدیریت خود را برای بازپس‌گیری کامل شهر حلب از تروریست‌ها و مخالفان دولت سوریه راهبری می‌کند.

این نشریه در ادامه نوشت، این عملیات تحت رهبری ایران که با نیروی هوایی روسیه نیز حمایت می‌شود، شدیدترین اقدام ایران در سوریه است. واشنگتن‌پست مدعی شده است که صدها تن از نیروهای نخبه سپاه قدس به هزاران نیروی مسلح سوری، عراقی و لبنانی تحت هدایت ژنرال قاسم سلیمانی پیوسته‌اند.

این نشریه نوشت، برخلاف خواسته و سخنان باراک اوباما و جان کری، ایران برای تقویت نظام سوریه و بازپس‌گیری شهر  حلب و دیگر نقاط این کشور با مسکو همراه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس