کد خبر 484698
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷

سیل گستردۀ ناشی از توفان در فیلیپین رو به کاهش گذاشته است اما شمار قربانیان این حادثۀ مرگبار به 47 نفر رسیده است؛ ده‌ها هزار نفر از مردم کماکان در مراکز اسکان موقت به سر می‌برند.

به گزارش مشرق، با گذشت سه روز از آغاز توفان کاپو در فیلیپین آب و هوای این کشور در روز چهارشنبه شرایط بهتری یافته است و مقامات فلیپین در حال محاسبۀ میزان خسارات وارد آمده به محصولات کشاورزی منطقۀ زراعی شمال مانیل، پایتخت این کشور هستند.

ماهار لاگمی، مدیر یک پروژۀ دولتی برای کاهش اثر بلایای طبیعی در فیلیپین به خبرگزاری فرانسه گفت: «اگرچه جریان آب هنوز  به سمت مناطق پایین‌دست ادامه دارد، اما در برخی مناطق سطح  آب در حال کم شدن است.»

مقام‌های محلی می گویند از میزان بارش‌های سنگین در مناطق کوهستانی شمال فیلیپین کاسته شده است.

مقامات فیلیپین تایید کرده‌اند که دست‌کم 17 نفر در سراسر مناطق کشاورزی مرکزی لوزون، کشته شده‌اند. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بیش از 300 روستا در این منطقه در آب فرو رفتند و آب بسیاری از خانه‌ها را کاملا در برگرفت.

به گزارش سازمان مدیریت بحران فیلیپین، سیل هنوز به طور کامل فروکش نکرده است و بیش از 107 هزار نفر کماکان در مراکز اسکان موقت به سر می‌برند.

مرگ و میر در مناطق سیل‌زده عمدتاً بر اثر غرق شدن روی داده است اما برق‌گرفتگی و فرو ریختن دیوارها نیز از جمله عوامل تلفات بودند. این در حالی است که یک نفر بر اثر نیش مار کشته شده است.

آوی کاراسی، سخنگوی دفتر منطقه‌ای وزارت دفاع فیلیپین نیز به خبرگزاری فرانسه گفت که 16 نفر دیگر نیز در مناطق کوهستانی این کشور براثر رانش زمین که خانه‌ها و جاده‌ها را نابود کرده است، جان دادند.

همچنین 14 فیلیپینی در اثر توفان و آب‌گرفتگی در مناطق مختلف این کشور کشته شدند که با احتساب این افراد، آمار قربانیان به 47 نفر می‌رسد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی فیلیپین، سرعت توفان کاپو 150 کیلومتر در ساعت بوده است و انتظار می‌رود این توفان در روزهای آینده به تایوان برسد.

توفان حایان در نوامبر سال 2013 که تا به حال شدیدترین و مرگبارترین توفان در فیلیپین بوده است، تمام شهرهای جزایر مرکزی فیلیپین را درنوردید و بیش از 7 هزار و 350 کشته و مفقود برجای گذاشت. سالانه به طور میانگین حدود 20 توفان بزرگ در فیلیپین می‌وزد که بسیاری از آن‌ها جان انسان‌ها را می‌گیرند.

در حال حاضر دو توفان کاپو و چامپی در اقیانوس آرام جریان دارند و هرگاه توفانی بر فراز این اقیانوس شکل می‌گیرد مجمع الجزایر جنوب شرقی آسیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


منبع: پرس تی وی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس