کد خبر 657106
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

رئیس جمهور فیلیپن در دیدار با همتای روسی خود در پایتخت پرو، با انتقاد شدید از آمریکا و متحدان غربی‌اش،‌ آن‌ها را قُلدر و دورو خطاب کرد.

به گزارش مشرق، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از تحکم و دورویی آمریکا انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، در اولین دیدار رؤسای جمهور فیلیپین و روسیه در پرو، دوترته همچنین گفت وقتی بحث از هم‌پیمانی می‌شود،‌ به آمریکا نمی‌توان اعتماد کرد.

با وجود آنکه دوترته بعد از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا، از این  نتیجه ابراز خشنودی کرده بود اما در دیدار با پوتین گفت به سیاست خود برای دوری جستن از واشنگتن ادامه می‌دهد.

دوترته افزود «می‌بینم بسیاری از این ملت‌های غربی، برای ملت‌های کوچک قلدری می‌کنند و تنها این نیست، خیلی هم دو رو هستند.»

پوتین انتخاب وی را در ماه می به ریاست جمهوری فیلیپین تبریک گفت و افزود دوترته در این زمان کوتاه اقدامات زیادی برای ایجاد اعتماد میان فیلیپین و روسیه انجام داده است.

دوترته در ادامه با انتقاد شدید از آمریکا و متحدان غربی‌اش گفت این کشورها عوامل آغاز جنگ هستند ولی بعد از شروع جنگ جرات ورود به آن را ندارند وی برای مثال به جنگ‌های ویتنام، افغانستان و عراق اشاره کرد.

رئیس جمهور فیلیپین پیش از این هم بارها از آمریکا انتقاد کرده و چندین بار علیه مقامات آمریکایی فحاشی کرده بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
    0 0
    خود روسیه تو شرق اروپا طوفان به پا کرده اون از گرجستان و اوکراین و کریمه بعد هم معلوم نیست کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس