روزنامه آمریکایی با انتقاد از رویکرد نظامی کاخ سفید برای حفظ نیرو در افغانستان این پرسش را مطرح کرد که آیا حضور نظامی تنها انتخاب آمریکادر این کشور است؟

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» در مطلبی نوشت که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا خروج نیروهای نظامی پنتاگون از افغانستان را به معنای شکست کاخ‌سفید می‌داند.

این روزنامه به نقل از کارتر می‌نویسد: اگر آمریکا افغانستان را ترک کند تمام دست‌آوردهای واشنگتن نابود خواهد شد.

بر اساس این نوشته، دفاع کارتر از تغییر استراتژی جنگ کاخ‌سفید در افغانستان و عدم توانایی خروج نظامیان پنتاگون سوالی را مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌تواند این کشور را ترک کند به چه معناست؟!

وزیر دفاع آمریکا گفته بود: نظامیان آمریکایی در حال ترک افغانستان نیستند و در صورت عملی شدن چنین برنامه‌ای، مقامات واشنگتن زمینه شکست را برای خود فراهم می‌کنند.

وی  تاکید کرد: شکست آمریکا را به دست خود رقم نخواهیم زد و از افغانستان خارج نمی‌شویم.

کارتر اظهار داشت: افغانستان هنوز نیاز به کمک دارد و در حال حاضر زمان خروج کامل نیروهای‌ آمریکایی از این کشور نرسیده است.

روزنامه اذعان داشت: آمریکا به برتری نظامی خود می‌بالد، زیرا برتری نظامی این امکان را ایجاد می‌کند که کشورهای صاحب قدرت گاهی براساس منافع خود اقداماتی را انجام دهند و یا از انجام کاری خودداری می‌کنند.

لس‌آنجلس تایمز تصریح کرد: آمریکا بجز افغانستان باید حضورش در عراق را نیز تصحیح کند.

در ادامه این روزنامه آمریکایی نوشت: استراتژی جنگ نظامیان آمریکا در هر کشور با شکست مواجه شده است.

این در حالی است که «ضمیر کابلوف» مدیر اداره آسیای وزارت امور خارجه روسیه تصمیم آمریکا برای ادامه حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان را در بهبود وضعیت این کشور بی‌تأثیر دانسته و این موضوع را به معنای شکست نظامیان آمریکایی اعلام کرد.

همچنین وزارت امور خارجه روسیه نیز با اشاره به تجدیدنظر رئیس‌جمهور آمریکا و باقی ماندن نظامیان این کشور در افغانستان تاکید کرد، این نشانه شکست محض سیاست واشنگتن است.

براساس برنامه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای این کشور از افغانستان، قرار است نیروهای این کشور تا پایان سال جاری میلادی به نصف کاهش یابد و فعالیت‌های آن‌ها محدود به حفاظت از سفارت آمریکا در کابل شود و تا پایان سال 2016 میلادی، تمام این نیروها به خانه‌هایشان بازگردند.

در حال حاضر 9800 نیروی آمریکایی در افغانستان مستقر است تا پایان سال 2016 قرار بود شمار آنها به یک هزار نفر کاهش یابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس