پنتاگون ورود به زور تانک آمریکایی به بیمارستان بمباران‌شده «قندوز» در افغانستان که سازمان پزشکان بدون مرز می‌گوید با هدف از بین بردن شواهد حمله هوایی در آنجا انجام شده را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا سرانجام اعتراف کرده که یک تانک این کشور به زور وارد بیمارستان «قندوز» شده که نیروهای آمریکایی قبلاً آن را بمباران کرده بودند.

سازمان «پزشکان بدون مرز» شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود یک فروند تانک زرهی آمریکایی پنجشنبه گذشته با زور وارد محوطه بیمارستان این سازمان در شهر «قندوز» شده و بخشی از تجهیزات موجود، همراه با «شواهد احتمالی» حمله هوایی به این بیمارستان را از بین برده است.

این سازمان اعلام کرده بود تانک یاد شده حامل اعضای کمیسیونی مشترک بوده که آمریکا، ناتو و دولت افغانستان برای تحقیق درباره حمله هوایی آمریکا به بیمارستان قندوز تشکیل داده بودند.

ارتش آمریکا مسئولیت حمله هوایی به بیمارستان شهر «قندوز» در روز 3 اکتبر که باعث کشته شدن 22 نفر از جمله 12 کارمند پزشکان بدون مرز شده را پذیرفته است. رئیس‌جمهور آمریکا شخصاً به دلیل این حادثه از پزشکان بدون مرز عذرخواهی کرد اما این سازمان خواستار تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره این حمله هوایی شده است.

«جف داویس»، سخنگوی پنتاگون روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ورود تانک حامل این محققان را تأیید کرد: «آنها این کار را انجام دادند...نباید این کار را انجام می‌دادند، باید از قبل هماهنگ می‌کردند؛ حالا آنها اوضاع را مرتب می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که درب بیمارستان تعمیر می‌شود.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس