یک سناتور آمریکایی با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه کشورش خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل آزمایش موشک «عماد» شده است.

به گزارش مشرق، «رابرت منندز»، سناتور ایالت نیوجرسی آمریکا روز دوشنبه با ارسال نامه‌ای به «جان کری»، وزیر خارجه این کشور، خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران به دلیل آزمایش موشک عماد شد.

به گزارش «هیل»، این سناتور آمریکایی خواستار توضیح وزیر خارجه درباره «گام‌های معناداری» شده که دولت در واکنش به اقدام موشکی ایران اتخاذ خواهد کرد.

 منندز در این نامه می‌نویسد: «حکومت ایران، خط و نشانی کشیده که نشان می‌دهد این کشور تنها به طور سلیقه‌ای به برخی از تعهداتش در زمینه برنامه تسلیحاتی تحریم‌ شده‌اش عمل خواهد کرد.»

در ادامه نامه منندز آمده است: «این نامه را نوشته‌ام تا به شما پیشنها کنم از اختیارات دولت جهت اعمال تمامی تحریم‌هایی که در دسترس دارید برای جریمه کردن ایران استفاده کنید.»

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز یکشنبه (19 مهرماه) با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز جمعه (24 مهرماه) در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن بعد از بررسی اطلاعات موجود، آزمایش موشکی ایران را نقض آشکار قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌داند.

قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آغازگر چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران با طرح ادعاهای بی‌پایه درباره برنامه هسته‌ای این کشور بود سال 2010 به تصویب رسید.

این شورا اخیراً قطعنامه‌ای جدیدتر به شماره 2231 برای تأیید «برجام» به تصویب رسانده که هنوز اجرایی نشده است. قطعنامه 2231 تمامی قطعنامه‌های قبلی این شورا علیه ایران را لغو می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعای کشورهای غربی، مبنی بر وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای خود را رد می‌کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس