کد خبر 483868
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

روزنامه انگلیسی گاردین روز دوشنبه جزئیات بیشتری از شکنجه شهروندان مظنون به تروریسم در شکنجه‌گاهی مخفی در میدانی موسوم به «هومان» در شهر «شیکاگو» آمریکا افشا کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی گادرین روز دوشنبه با افشای جزئیات بیشتر از یک شکنجه‌گاه مخفی آمریکا گزارش داده تعداد نفرات بازداشتی در این مجتمع، تقریباً دو برابر میزان پیشتر گزارش شده است.

اولین افشاگری درباره این مرکز شکنجه، واقع در میدانی موسوم به «هومان» در شهر «شیکاگو» آمریکا را همین روزنامه انگلیسی، اسفندماه سال گذشته انجام داده بود.

در آن زمان گزارش شده بود که پلیس شیکاگو از یک مجتمع ساختمانی واقع در این میدان برای بازداشت و شکنجه مظنونان تروریستی استفاده می‌کرد.

گاردین در آن زمان فاش کرد دست‌کم 3500 آمریکایی که اکثر آنها را سیاه‌پوستان و اقلیت‌های قومی در این کشور تشکیل می‌دادند در مرکز «هومان»، ساعت‌ها مورد آزار و شکنجه قرار گرفته‌اند.

تازه‌ترین گزارش‌ از شکنجه‌گاه مخفی آمریکا حاکی است شمار نفرات بازداشتی در این مرکز، دست‌کم 7000 نفر، یعنی دو برابر رقم پیشتر گزارش شده است.

گاردین در گزارش روز دوشنبه خود می‌نویسد: «پلیس بیش از ۷۰۰۰ نفر را در یک ساختمان بازجویی بی‌نام و نشان "سر به نیست" کرده که این رقم، دو برابر تعداد بازداشتی‌های پیشتر گزارش شده است.»

مطابق این گزارش، بین آگوست ۲۰۱۴ تا ژوئن ۲۰۱۵، حدود ۶۰۰۰ نفر از افراد حبس‌شده در این بازداشت‌گاه، سیاه‌پوست بوده‌اند. اسناد دئاخلی پلیس آمریکا نشان می‌دهند تنها ۶۸ نفر از بازداشتی‌ها از حق دسترسی به وکیل برخوردار بوده و یا درباره محل بازداشت آنها اطلاع‌رسانی عمومی انجام شده است.   

نسبت بازداشتی‌های سیاه‌پوست در شکنجه‌گاه یاد شده در برابر کل بازداشتی‌ها، به نوشته گاردین، دو برابر نسبت کل جمعیت سیاه‌پوستان در شهر شیکاگو است: رقمی که بار دیگر ماندگاری تبعیض‌های نژادی در تشخیص جرم و مقابله با آن در آمریکا را مورد تأکید قرار می‌دهد.

افشاگری‌های جدید، حاصل تحقیقات ادامه‌دار این رسانه انگلیسی در پرونده‌های حقوقی است و بیشترین جزئیات را درباره حقایق مربوط به این زندان مخفی آشکار می‌سازند: زندانی که پلیس شیکاگو، به زحمت اطلاعاتی فراتر از اینکه مرکز یاد شده محل نگهداری مظنونان جزائم مواد مخدر است، فراهم کرده است. 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس