در طرف دیگر مردانی بودند که به اسارت دشمن درآمدند و سال ها چشم انتظاری برای خانواده هایشان رقم خورد. همسران، مادران و فرزندانی که سال ها چشم به در دوختند تا تنها قهرمان خانه شان برگردد و بازگشتش پایانی بر اشک های و دلتنگی های آنها باشد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق: هیچ کار خدا بی حکمت نیست. خوب که فکر کنی می بینی همه چیزهایی که ما اسمش را تقدیر و حکمت می گذاریم، خدا برایش حساب و کتاب دارد. خدا بنده های خوبش را گلچین می کند. عده ای را با شهادت، بعضی هم با نشان رزمندگی و بسیاری هم با نشان آزادگی و جانبازی ….

مردان یلی که سال های نه چندان دور در جبهه ها گل کاشتند و هر کدام با نشان افتخار به خانه بازگشتند و آنهایی که زرنگ تر بودند با مدال شهادت رفتند.

در طرف دیگر مردانی بودند که به اسارت دشمن درآمدند و سال ها چشم انتظاری برای خانواده هایشان رقم خورد. همسران، مادران و فرزندانی که سال ها چشم به در دوختند تا تنها قهرمان خانه شان برگردد و بازگشتش پایانی بر اشک های و دلتنگی های آنها باشد.

 

IMG_9587

آزاده احمد زرقانی یکی از آن قهرمانان است که سال های اسارت از همسرش بانویی صبور ساخت و این فداکاری و ایثار این روزها بیش از گذشته خودش را نشان می دهد. روزهایی که عارضه مغزی ، حاج احمد را خانه نشین کرده و همسر و سه پسرش، به پاس فداکاری های این مرد قهرمان در روزهای جبهه و اسارت لحظه ای تنهایش نمی گذارند.

احمد زرقانی از نیروهای قدیمی کمیته بود و بعد از اسارت به خدمت نیروی انتظامی درآمد. وی در سال ۸۴ بازنشسته شد.

 

دیدار یاران با دایی احمد

نهضت خدمات رسانی لشگر آزادگان(نخل) در ادامه ی دیدارهای خود با خانواده آزادگان به همراه تعدادی از آزادگان، این بار دیدار با خانواده آزاده احمد زرقانی معروف به دایی احمد رفته و ساعتی را پای حرف های این آزاده و همسرش نشستند.

هم اردوگاهی های دایی احمد او را بمب روحیه می نامیدند. یکی از هم اردوگاهی های حاج احمد می گوید: هیچ گاه نشد دایی احمد را بدون لبخند در اردوگاه ببینم. با اینکه سال های سختی پیش روی ما بود اما ایشان بمب روحیه بودند.

IMG_9638

یکی دیگر از آزادگان می گوید: تسبیح هسته خرما آن سال ها خیلی در اردوگاه رواج داشت، اما حاج احمد بسیار ماهرانه و سریع تسبیح هسته خرما درست می کرد.

مرد روزهای سخت اردوگاه که دوستانش می گویند کونگ فو کار قهاری هم بوده است، حالا که عارضه مغزی او را خانه نشین کرده باز هم با همان شیرینی سال های اسارت با هم اردوگاهی هایش شوخی می کند و خاطرات اسارت را بازگو می کند.

 دایی احمد که قبل از اسارت ازدواج کرده بود، سال ها به امید دیدن همسر و خانواده اش، اسارت را به جان خرید. همسرش نیز سال های طولانی را با عشق دیدار دوباره ی حاج احمد، صبورانه گذراند تا روز آزادی؛ قصه ی صبوری او هنوز هم ادامه دارد.

 

یادبودی برای پاسداشت دایی احمد

در پایان این دیدار نیز لوح تقدیری به رسم یادبود از سوی نهضت خدمت رسانی لشگر آزادگان(نخل) به خانواده آزاده جانباز احمد زرقانی اعطا گردید.

 

اهداف نهضت نخل

در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت به مردم و تحمل سختی های آن ها و ایجاد نقطه نورانی در باطن انسان، برای تحقق این فرامین آزادگان بهترین نمونه و گروه برای آغاز فعالیت هاینهضت خدمات رسانی لشگر آزادگان(نخل) می باشد.

 *سایت جامع آزادگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس