کد خبر 483607
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

وینگادا با قرارداد آنچنانی و کسب نتایج ضعیف در بازی‌های آسیایی ایران را ترک کرد و حالا یکی از مدیران فدراسیون فوتبال باید جواب بدهد وقتی قرارداد او بیش از یک میلیارد تومان بود آیا قرارداد نبستن با خاکپور توهین به مربی‌های ایرانی نیست؟

به گزارش مشرق، امیر عابدینی روز گذشته حرف‌های عجیبی زد و مدعی شد محمد خاکپور حق ندارد در مورد عقد قرارداد با تیم امید صحبت کند چراکه مربیان زیادی هستند که حاضرند رایگان برای تیم ملی مربیگری کنند. هرچند این اولین باری نیست که امیرعابدینی صحبت‌های عجیبی را به زبان می‌آورد اما حرف‌های او این بار باعث تعجب خیلی‌ها شده است. صحبت‌هایی که خیلی‌ها اعتقاد دارند از زبان علی کفاشیان گفته شده است. همه می‌دانند که در این روزها فدراسیون فوتبال با مشکلات عدیده مالی روبرو است و فدراسیون نشینان از پس هزینه‌های جاری خود هم بر نمی‌آیند چه برسد به این که بخواهند هزینه زیادی را صرف تیم‌های پایه خود بکنند. به همین دلیل هم از حرف‌های امیرعابدینی اینطور برداشت می‌شود که او مواضع فدراسیون را به طور غیررسمی اعلام کرده است، حرف‌هایی که  البته به هیچ عنوان نمی‌تواند منطقی باشد.

خاکپور حق دارد ناراحت باشد؟
محمد خاکپور بدون اینکه سابقه چندانی در مربیگری داشته باشد با تصمیم حیبب کاشانی و بعد از برکناری نلو وینگادا به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب شد و البته در این مدت هم نتایج خوبی گرفته است و هم بد. او در اولین دور از انتخابی المپیک با استفاده از بازیکنانی مثل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش از عربستان شکست خورد و به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد شد اما همین تیم چند روز پیش موفق شد قهرمان رقابت‌های غرب آسیا شود. با این حال نتایج هرچه که هست خاکپور یک سال و نیم است که بدون قرارداد به کارش ادامه داده و بی تردید حق با اوست که فدراسیون فوتبال تکلیفش را روشن کند. اگر فدراسیون او را می‌خواهد باید هرچه سریعتر تکلیف قرارداد او را روشن کنند و اگر تمایلی برای ادامه همکاری نیست، لزومی ندارد که خاکپور بخواهد برای تمرینات تیم امید برنامه ریزی کند.

قرارداد نلو وینگادا چقدر بود؟
نلو وینگادا پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون با فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم امید قرارداد امضا کرد و بی تردید ضعیف‌ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را در بازی‌های آسیایی بدست آورد. جالب است که بدانید قرارداد او با فدراسیون فوتبال 360 هزار دلار بود. او به خاطر رابطه بسیار نزدیکش با کارلوس کی‌روش هدایت تیم امید را برعهده گرفت و البته هرگز نتوانست جواب هزینه‌هایی که برای او شد را بدهد. وینگادا بعد از بازی‌های آسیایی ایران را ترک کرد و حالا یکی از مدیران فدراسیون فوتبال باید جواب بدهد وقتی قرارداد او رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان بود آیا قرارداد نبستن با خاکپور توهین به مربی‌های ایرانی نیست؟ سوال بعدی این است که اگر خاکپور از طرف کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران سفارش شده بود آیا بازهم مدیران فدراسیون فوتبال این قدرت را داشتند تا بدون قرارداد با او کار کنند؟ اینها سوال‌هایی است که فعلا مدیران فدراسیون فوتبال آن را بی‌پاسخ گذاشته‌اند.

رقم قرارداد خاکپور چقدر باید باشد؟
اما بعد از استعفای ناگهانی محمد خاکپور اصلی‌ترین سوالی که پیش می‌آید این است که قرارداد خاکپور چه مبلغی باید باشد؟ معمولا قرارداد مربیان در هر کشوری بستگی به سابقه او دارد. شاید وینگادا هرگز نتوانست در ایران نتایج خوبی بگیرد ولی به هرحال او سابقه بسیار درخشانی در رده‌های پایه دارد و موفق شد در عربستان تیم را به المپیک ببرد. یکی از مربیان سابق تیم امید که نمی‌خواست نامش فاش شود در این باره می گوید: خاکپور هم مثل سایر مربیان سابق تیم امید باید 100 میلیون تومان دریافت کند مگر این که به واسطه رابطه نزدیکش با حبیب کاشانی بخواهد پول بیشتری بگیرد. ارزش خاکپور بیش از 100 میلیون نیست و این را سابقه اش هم نشان می‌دهد.

رد پای قطبی در تیم امید
روز گذشته بود که حبیب کاشانی مدیر تیم امید پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد که قطبی برای حضور در تیم امید ایران ابراز تمایل کرده است. خبری که البته مدیربرنامه های ایرانی او نه آن را تایید و نه تکذیب کرد. با این حال از حرف‌های امیرعابدینی اینطور برمی‌آید که شاید مسئولان فدراسیون فوتبال بخواهند در آستانه بازی‌های حساس تیم امید در انتخابی المپیک مربی با تجربه‌تری را به جای او بیاورند و به همین دلیل هم حاضر نیستند قراردادی امضا کنند. با این حساب بازهم فدراسیون فوتبال باید هزینه زیادی را برای راضی کردن قطبی بدهد و شاید بهتر باشد این فدراسیون مبلغ قرارداد خاکپور را هم پرداخت کند تا او هم از کار در تیم امید راضی باشد.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس