ناشران گروه تاریخ و جغرافیا 12 عنوان کتاب در بازه زمانی (16 تا 22 مهرماه) با موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران منتشر کرده‌اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از ایبنا، بر اساس اطلاعات آماری سایت موسسه خانه کتاب که منطبق بر اعلام وصول آثار از سوی ناشران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در بازه زمانی شانزدهم تا بیست و دوم مهرماه 1394، ناشران گروه تاریخ و جغرافیا 12 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران منتشر کرده‌اند.

رشد دوبرابری آثار دفاع مقدس در این هفته مدیون تجدید چاپ کتاب «آن بیست و سه نفر» نوشته احمد يوسف‌زاده بود. وی در این کتاب، از دوران اسارت 19 نوجوان کرمانی و 4 نوجوان دیگر در اردیبهشت سال 1361 نوشته است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث عراق به اسارت درآمدند.

رهبر معظم انقلاب بر این کتاب که چاپ سی‌ام خود را به ثبت رساند، نوشته‌اند:        
 
«در روزهای پایانی 93 و آغازین 94 با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائی‌ها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم.یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ی این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم. سید علی خامنه ای 94/1/5»

انتشارات موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت کتابی به نام «افسر روشنگر» را در این هفته منتشر کرد. این کتاب به روايتي از زندگي شهيد «عباس سرپرست» از شهیدان استان مازندران می‌پردازد که توسط محسن بغلانی تدوین شده است.

«پرستوها پر مي‌گيرند» نوشته سيدمصطفي حسيني‌ذيجود، سيدمحمد حسيني‌ذيجود، پرهام نوروزيان و سيدمجتبي حسيني‌ذيجود که از سوی انتشارات «نظری» منتشر شد کتابی درباره خاطرات جانبازان جنگ تحمیلی است.

اثر دیگری که در این هفته در سایت خانه کتاب به ثبت رسید و در مدت کوتاهی چاپ دوم را تجربه کرد، کتاب «تو هنوز اينجايي: زندگينامه شهيد حسين اميني‌امشي» بود. این کتاب را بنیاد نهج‌البلاغه به قلم فاطمه سادات موسوی، با شمارگان دو هزار نسخه به چاپ دوم رسید.

بر اساس آمار کتاب‌های منتشر شده این هفته، ناشران تهرانی پرکار تر بودند. کتاب «آن بیست و سه نفر» که با هشت بار چاپ پیاپی، رکورددار تجدید چاپ شد، عنوان پرصفحه‌ترین و گرانترین کتاب هم به خود اختصاص داد تا در سکوی نخست بایستد.

مخاطبانی که در پی خواندن کتابی کم صفحه‌تر و ارزانتر با موضوع دفاع مقدس بودند هم توانستد کتاب « تو هنوز اينجايي: زندگينامه شهيد حسين اميني‌امشي» را به کتابخانه‌های خود ببرند.

فهرست آثار تازه‌نشر حوزه دفاع مقدس در بازه زمانی و مبنای ثبت آثار یاد شده به شرح زیر است. در این کتابشناسی به چاپ آخر کتاب «آن بیست و سه نفر» اشاره شده است.
     
• آن بيست و سه نفر
احمد يوسف‌زاده - شركت انتشارات سوره مهر - 408 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 30 سال 1394 - 2500 نسخه- 150000 ريال

• افسر روشنگر: روايتي از زندگي شهيد "عباس سرپرست"
تدوين: محسن بغلاني - موسسه فرهنگي هنري قدر ولايت - 88 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1394 - 2000 نسخه - 30000 ریال

• پرستوها پر مي‌گيرند
سيدمصطفي حسيني‌ذيجود ؛ سيدمحمد حسيني‌ذيجود ؛ پرهام نوروزيان - نظري - 260 صفحه - رقعي (شوميز) - چاپ 1 سال 1394 - 1000 نسخه - 150000 ريال

• تو هنوز اينجايي: زندگينامه شهيد حسين اميني‌امشي
هاجر پورواجد ؛ ويراستار:فاطمه‌سادات موسوي - بنياد نهج‌البلاغه - 64 صفحه - پالتويي (شوميز) - چاپ 2 سال 1394 - 2000 نسخه - 35000 ريال

• تو هنوز اينجايي: زندگينامه شهيد حسين اميني‌امشي
هاجر پورواجد ؛ ويراستار:فاطمه‌سادات موسوي - بنياد نهج‌البلاغه - 64 صفحه - پالتويي (شوميز) - چاپ 1 سال 1394 - 1000 نسخه - 35000 ريال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس