کد خبر 483538
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

ضیافت شمالی‌ها در حاشیه خلیج همیشه فارسهمانند چند هفته اخیر بازهم رقابت های دسته اول در ساعات اداری وسط هفته برگزار می شود.

به گزارش مشرق، امروز با برگزاری 10 مسابقه یازدهمین هفته لیگ دسته اول آزادگان به پایان می رسد. در مهمترین بازی های امروز فجرسپاسی ؛ صدرنشین لیگ میزبان تیم قعرجدولی پارسه است. تیم های داماش و ماشین سازی در رشت به دیدار هم می روند. مس کرمان با گل گهر بازی می کند و خونه به خونه با فولاد یزد بازی می کند.

سوالی که در خصوص زمان برگزاری بازی های لیگ مطرح است ، اصرار سازمان لیگ در انجام این رقابت ها در ساعات اداری وسط هفته است. چرا و به چه علتی بازی ها وسط هفته و در ساعات اداری برگزار می شود سوالی است که طی 4-3 سال اخیر بی پاسخ مانده است.

خونه به خونه بابل - فولاد یزد ؛ بابلی ها پول دارند ، فولادی ها ندارند
تیم خونه به خونه که در حال حاضر با 20 امتیاز در رده سوم جدول جای دارد یکی از چند تیم متمول و بی درد در لیگ امسال محسوب می شود ولی فولاد مشکل مالی دارد و پول رفت و برگشت به شهرستان ها را هم با سختی فراهم می کند. هر دو تیم بازی قبلی شان را با برد پشت سر گذاشته اند. خونه به خونه با گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند برابر خیبر به پیروزی رسید تا چهارمین برد متوالی 0-1 در پرونده اش ثبت شود. فولادی ها هم به رغم استراحت یک هفته ایی و تمرین نکردن با 2 گل از سد نفت آبادان عبور کردند تا 10 امتیازی شده تا رده سیزدهم صعود کنند. برای خونه به خونه 7 یازیکن 11 گل زده اند و برای فولاد که 10 گل زده دارد 10 بازیکن گل زده اند.

فجرسپاسی شیراز - پارسه تهران ؛ روز سخت گل خورها برابر گلزن ها
فجرسپاسی که همانند اکثر تیم ها به درد مزمن بی پولی دچار است و شب ها به امید اینکه فردا شاید پولی به دستش برسد سر به بالین می گذارد تا امروز یکی از بهترین های دسته اول بوده است. فجری ها تنها تیمی هستند که در 10 هفته گذشته متحمل باخت نشده اند و با 4 گل خورده بهترین دروازه بان و خط دفاعی لیگ را هم در اختیار دارند. فجر با پیروزی 2-0 برابر نساجی نشان داد به هیچ وجه دوست ندارد صدرنشینی را از دست بدهد. فجر سپاسی با بازی تکضرب ، پاس های کوتاه و پرشمار و نفوذ از کناره ها و قلب دفاعی حریفان به دنبال برد می دود. پارسه که یکی از 5 تیم فانوس به دست لیگ است بر خلاف فجرسپاسی تیمی متزلزل و از هم گسیخته نشان داده است. بی تردید برای پارسه ایی ها که با 15 گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را دارند بازی برابر فجرسپاسی که با 15 گل زده صاحب بهترین خط حمله هستند ، بازی سختی خواهد بود.

گیتی پسند اصفهان – نفت مسجد سلیمان ؛ نبرد دوازده تایی ها
دو تیم نفت و گیتی پسند در حالی به مصاف هم می روند که بر خلاف انتظار عمل کرده اند. دو تیم بی دغدغه از مشکلات مالی و با برخورداری از امکانات مناسب و بازیکنان مدنظرشان نتوانسته اند نتایج قابل قبولی بگیرند. در این بین از تیم نفت که لیگ برتری بوده انتظارها بیش از گیتی است. دو تیم که در حال حاضر 12 امتیازی هستند برای اینکه در جمع مدعیان قرار بگیرند باید در این بازی به پیروزی برسند تا با 15 امتیازی شدن یک قدم به گروه تیم های مدعی نزدیکتر شوند. قطعاً تیمی که در این دیدار بازنده شود به منطقه خطر نزدیک و در جمع تیم های فانوس به دست قرار می گیرد. با توجه به اینکه خط آتش تیم نفت خیلی خطرناک نیست و تاکنون 5 گل به ثمر رسانده بعید به نظر می رسد بتواند برابر گیتی پسند به گل و متعاقب آن به برد برسد. فرشید علیزاده 4 گل از 5 گل نفت را به ثمر رسانده که 2 گل آن هم از روی نقطه پنالتی بوده است.

داماش گیلان - ماشین سازی تبریز؛ تقابل با مربی خاطره ساز
ماشین سازی همانند خونه به خونه بابل از معدود تیم هایی هستند که بیرون از خانه هم توان بردن میزبان را دارند. ماشین سازی با 17 گل زده زهردارترین خط حمله را به خود اختصاص داده و داماش با 16 گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی را دارد. با توجه به آمار و ارقام و نتایجی که تیم داماش در هفته های اخیر کسب کرده به نظر می رسد این تیم دیدار سخت و نفسگیری برابر ماشین سازی خواهد داشت. این بازی برای نادر دست نشان که سابقه نشستن روی نیمکت تیم رشتی را دارد و حتی با این تیم تا فینال جام حذفی هم صعود کرد ، قطعاً بازی ویژه ایی خواهد بود. امین قاسمی نژاد مهاجم بابلی ماشین سازی که با 5 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارد می تواند یکی از مهره های تاثیر گذار این بازی باشد.

پیکان تهران - خیبر خرم آباد صفر؛ جدال سرسخت ها
خیبر که بایک پنالتی مشکوک برابر خونه به خونه متحمل باخت شد دیدار سختی با پیکان دارد. تیمی که برای حضور در لیگ برتر بسته شده بود ولی با رای انضباطی اجباراً در دسته اول حضور یافت. پیکانی ها که هنوز در خانه نباخته اند در این دیدار به دنبال سه امتیاز بازی هستند. این تیم که کم و بیش اشتباهات داوری هم به سودش رقم می خورد در حال حاضر با 21 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد. طبعاً برای خیبری ها دیدار با پیکان که بازیکنان با تجربه ایی در اختیار دارد اسان نخواهد بود. خیبر برای اینکه تهران را با دست پر ترک کند باید در این دیدار خط میانی پیکان را فلج کرده و اجازه بازیسازی و شوتزنی را به آنها ندهد.

شهرداری اردبیل - مس رفسنجان؛ جنگ بحران زده ها
مس رفسنجان که قبل از هفته دهم در خانه نباخته بود هفته قبل متحمل اولین باخت خانگی شد تا بیش از پیش خطر سقوط به دسته دوم را احساس کند. شهرداری اردبیل هم وضعیت مناسبی ندارد. این تیم که دو هفته قبل محمد ربیعی را برکنار کرد هنوز نتوانسته جانشینی برای او پیدا کند.

پاس همدان – آلومینیوم هرمزگان؛ بازگشت مشروط مهابادی
پاس هفته قبل چهارمین شکست فصل را برابر گل گهر کتحمل شد. داود مهابدای پس از این باخت توافقی از هدایت پاسی ها کنار کشید ولی دو – سه روز بعد با پاسی ها به توافق رسید و به جمع شاگردانش اضافه شد. مهابادی اولین مربی ایی است که پس از جدایی از تیمی مجدداً به همان تیم باز می گردد. البته بازگشت مجدد مهابادی به پاس و ماندگاری این مربی در راس هدایت سبز پوشان به شرطی است که پاس از چهار بازی آینده خود 9 امتیاز کسب کرده و از قعر جدول کنده شود و در جمع تیم های مدعی لیگ قرار بگیرد. شرطی که بعید به نظر می رسد جامه عمل بپوشد. آلومینیوم هم وضعیت خوبی ندارد. این تیم که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و سرمربی خود را نیز به همین دلیل از دست داده است. آلومینیومی ها امروز با
تفکرات عباس سرخاب ؛ مهاجم اسبق استقلال و تیم ملی برابر پاس صف آرایی می کند.

مس کرمان - گل گهر سیرجان؛ دومین دربی متوالی دیار کریمان

مس و گل گهر برگزار کننده دومین دربی متوالی کرمانی ها هستند. مس کرمان که هفته گذشته و در اولین دربی دیار کریمان مس رفسنجان را شکست داده بود امروز قصد دارد با شکست دادن گل گهر هم تنها فاتح بی چون چرای دربی کرمانی ها باشد و هم با کسب سه امتیاز این دیدار در جمع چهار تیم بالای جدول باقی بماند. با توجه به اینکه گل گهر به فوتبال دفاعی علاقه داشته و کمتر به گلزنی فکر می کند و از سویی نظم دفاعی مس در چند بازی اخیر به نظر نمی رسد مس در این دیدار کار سختی براب کسب سه امتیاز داشته باشد. گهری ها که در 9 بازی 3 گل زده بودند هفته قبل سنت شکنی کرده و 2 گل به پاس زدند و اگر امروز هم همانند دیدار با پاس بازی کنند شانس کسب امتیاز خواهند داشت ولی اگر همانند 9 بازی قبل از دیدارشان با پاس باشند نباید به کسب امتیاز امیدوار باشند.

ایران جوان – نساجی؛ ضیافت شمالی ها در حاشیه خلیج همیشه فارس ایران
نه ایران جوان و نه نساجی تاکنون نتوانسته اند انتظار علاقمندان شان را بر آورده سازند. کسب 10 امتیاز از 10 بازی و متعاقب آن قرار گرفتن در رده چهاردهم و پانزدهم نشان دهنده نتایج ضعیف دو تیم است و البته انتظار از نساجی که به لطف مهدی پرهام مشکل مالی ندارد بیش از ایران جوانی است که پول تهیه بلیتش را هم با زحمت جور می کند. ایران جوانی ها که امروز و در حاشیه خلیج همیشه فارس ایران میزبان قطب فوتبال مازندران هستند ، هفته قبل در مسجد سلیمان نفت این شهر را متوقف کردند و نشان دادند که در صورت رسیدن به مرز آمادگی و هماهنگی لازم حرف هایی برای گفتن دارند ولی نساجی به رغم تغییر مربی و حمایت 10 هزار تماشاگر خودی با دو گل مغلوب فجرسپاسی شد. شکست خانگی نساجی که نتیجه ایی مایوس کننده بود عملاً ثابت کرد این تیم روزهای سختی پیش رو دارد.

نفت آبادان – آلومینیوم اراک؛ لطفاً کسی مزاحم خواب مدیران نفت نشود
جالب است تا طرفداران و دلسوزان نفت نسبت به نتایج دور از انتظار نفت لب به گلایه می گشایند ، دست اندرکاران این تیم ناراحت می شوند و به جای اینکه پاسخگوی افکار عمومی باشند غالباً از دسترس خارج هستند. لذا خواهشمند است دوستداران نفت از نتایج بد تیم بی درد ، قدیمی و ریشه دار نفت ناراحت نشده و مزاحم خواب مدیران نفت نشود. تیمی که فقط نامی از آن باقی مانده و فوتبالش هیچ شباهتی به آبادانی ندارد و بماند که لقب برزیل هم دارند. نفت هفته گذشته با دو گل مغلوب تیم بدون تمرین و دست و پا شکسته فولاد یزد شد و با این شکست نه تنها از صف مدعیان صعود فاصله گرفت که مشخص شد نفت برای نفت شدن احتیاج به پالایش دارد. آلومینیوم اراک با اینکه اولین حضورش در دسته اول را تجربه می کند ولی با اینحال نتایج قابل قبولی گرفته و با 14 امتیاز در رده هفتم قرار دارد. اراکی ها اگر خودشان را باور کنند و بدون ترس از نام حریف برابر نفت بازی کنند می توانند به کسب امتیاز از استاد تساوی ها امیدوار باشند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس