کد خبر 482817
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۵

نخست وزیر روسیه در واکنش به تبلیغات رسانه های غربی علیه حملات هوایی گفت این کشور تنها به دنبال نابودی داعش است و نوع دولت در سوریه تفاوتی برای روسها ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی این کشور گفت هدف روسیه از حضور در خاک سوریه حمایت از بشار اسد نیست. وی گفت هدف روسیه نابودی داعش است.

پیش از این مقامات آمریکایی بارها اعلام کرده بودند که روسیه مخالفان بشار اسد را در سوریه هدف قرار می دهد و کمتر مواضع داعش را نابود می کند.

مدودف در واکنش به خبرهای منتشر شده در رسانه های غربی گفت: برای روسیه رای قدرت در سوریه تفاوتی ندارد و تنها نابودی داعش است که نیروهای روسی را در خاورمیانه نگه داشته است.

وی افزود: در سوریه هر دولتی که در راس کار باشد باید با رای اکثریت مردم سوریه قدرت را در اختیار داشته باشد و در این میان روسیه از هر دولتی که با این شرایط بر سر کار باشد، حمایت خواهد کرد.

پیش از این نخست وزیر روسیه اظهارات مقامات آمریکایی علیه حملات هوایی روسیه را محکوم کرده بود و آنها را ابلهانه خوانده بود. وی گفت بیشتر حملات هوایی از سوی نیروهای ائتلافی به رهبری آمریکا کارآیی نداشته اند و تنها غیر نظامیان را هدف قرار داده اند.

روز شنبه، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای گفت نیروی هوایی در ۲۴ ساعت گذشته، در ۳۶ حمله در سوریه ۴۹ هدف داعش در مناطق حما، ادلیب، لاذقیه، دمشق و حلب را درهم کوبیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
    0 0
    اینکه حرف نه چندان درستی است. این هدف قسمت علنی کوه یخ اعلان شده از جانب روسیه در بازی سوریه است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس