کد خبر 482844
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۶

ابراز نگرانی روسیه از افزایش نفوذ تروریست‌های داعش در خاک لیبی این گزینه را که روسیه داعش را در این کشور هدف حملات هوایی قرار دهد، به عنوان یک احتمال مطرح می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، روسیه نگرانی خود را از افزایش نفوذ داعش در لیبی به مسئولان الجزائر اطلاع داد به گونه ای که به نظر می رسد احتمال حملات هوایی روسیه علیه داعش در خاک لیبی نیز وجود دارد.

مواضع داعش در لیبی زیر ذره بین روسیه

روزنامه «الخبر» الجزائر به نقل از یک مسئول امنیتی بلندپایه نوشت، روسیه با استفاده از هواپیماهای شناسایی و ماهواره های جاسوسی خود داعش را زیر نظر گرفته است و حتی پیش از آغاز عملیات نظامی در سوریه، مناطق تحت اشغال داعش در خاک لیبی را زیر نظر داشت.

این منبع همچنین فاش کرد که هواپیماهای شناسایی و ماهواره های روسیه  از چند هفته پیش مواضع تحت کنترل داعش در خاک لیبی را زیر نظر گرفته اند.

نظارت روسیه بر مواضع تحت اشغال داعش در لیبی اکنون بر نوار ساحلی به طول 200 تا 300 کیلومتر در شرق لیبی و در مرز مشترک با مصر متمرکز شده است.

احتمال آموزش تروریست‌ها در لیبی

این مسئول الجزائری همچنین یادآور شد که روسیه نگرانی خود را از افزایش نفوذ داعش در لیبی به مسئولان الجزائر، مصر و تونس اطلاع داده است به اضافه اینکه از تبدیل شدن لیبی به منطقه آموزش گروههای سلفی جهادی به جای عراق و سوریه ابراز نگرانی کرده است.

احتمال حملات هوایی و موشکی روسیه به داعش در لیبی

ابراز نگرانی روسیه در این خصوص این احتمال را به وجود آورده است که چه بسا روسیه مواضع داعش در لیبی را هدف حملات هوایی و یا موشکی خود قرار دهد.

این منبع امنیتی بلندپایه الجزائری تصریح کرد که روس ها در این خصوص به چهار موضوع توجه دارند:

- تاثیر حضور داعش در لیبی بر فعالیت دریایی مدیترانه زیرا اعضای داعش در مناطق ساحلی لیبی مستقر شده و انواع متعددی از موشک ها را در اختیار دارند.

- اطلاعات مربوط به اینکه اسلامگرایان تندرو روسی و چچنی در بین اعضای داعش حضور دارند.

- سرنوشت برخی سلاح های پیشرفته روس که در اختیار نظام معمر قذافی بود و اکنون به غارت رفته است.

- نگرانی از ساخت سلاح های شیمیایی در لیبی به دست گروههای سلفی جهادی مرتبط با القاعده و داعش.

این منبع در عین حال دخالت نظامی روسیه در لیبی را در زمان حاضر بعید دانسته و اظهار داشت، اما به نظر می رسد روس ها همانطور که پیش از دخالت نظامی در سوریه مدتها اوضاع این کشور را زیر نظر داشتند، اکنون اوضاع لیبی را کاملا زیر نظر گرفته اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس