کد خبر 482567
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

همزمان با فرارسیدن ماه محرم، کربلا سیاهپوش شد.

به گزارش مشرق، همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام، استان کربلا به ویژه خیابان‌های منتهی به حرمین مطهر امام حسین و حضرت عباس(علیهم السلام) سیاهپوش شده و تکیه‌ها و هیئت‌های خدمات‌رسانی برپا شده است.

در خصوص تاریخ برگزاری عزاداری‌های حسینی در استان کربلا، سعید زمیزم تاریخ شناس و یکی از مسئولان حرم مطهر امام حسین(علیه السلام) تاریخ برپایی تکیه ها را در قرن هشتم یا نهم اعلام کرد و گفت: در این قرن اهالی کربلا بدلیل حکم فرمانی حاکمان ظالم از برگزاری شعائر حسینی منع شدند، لذا آنان عزاداری‌ها را در خانه ها و باغ‌ها برگزار می‌کردند.

وی ادامه داد: پس از تعویض والی عثمانی یکی از اتباع اهل بیت والی عراق شد و هیئتی از اهالی کربلا و نجف و کاظمین برای استقبال او به بغداد رفتند و پس از درخواست اهالی این شهرها درخصوص برگزار عزاداری‌های حسینی او نیز موافقت کرده و چلچراغ‌هایی را برای هیئت‌ها ارسال نمود.

از ابتدای آغاز ماه محرم، مجالس عزای سید و سالار شهیدان در حرم مقدس امام حسین و حرم مقدس حضرت عباس(علیهم السلام) توسط عزاداران برگزار شد.

تصاویر حرمین مطهر کربلا و عزاداری مردم را در زیر مشاهده کنید:

کربلا سیاه‌پوش شد + عکس

کربلا سیاه‌پوش شد + عکس

کربلا سیاه‌پوش شد + عکس

کربلا سیاه‌پوش شد + عکس
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۵
    0 0
    لطفا وقتی اطلاعات می گذارید امنیت مردم و جامعه را حساب کنید. بحث ترس نیست دشمن داخلی سوء استفاده می کند و ضربه می زند. و وجهه اسلامی و ایرانمان خراب می شود. با تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس