دولت هند گزارش کنگره آمریکا را در باره قتل های مذهبی، بازداشت و تغییر اجباری دین در این کشور، نادرست خواند.

به گزارش مشرق، «ویکاس سواراپ» سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز جمعه با رد این گزارش گفت که قانون اساسی هند عدالت مذهبی، اجتماعی و سیاسی را برای همه شهروندان خود تامین می کند.

در گزارش آزادی مذهبی کنگره آمریکا آمده است که در سال 2014 بیش از 800 مورد خشونت های مذهبی در هند رخ داده است.

در بخشی دیگر از این گزارش اضافه شده است دولت هند در سالهای اخیر با تصویب قوانینی برای محافظت از احساسات مذهبی و جلوگیری از تغییر دین اقداماتی انجام داده است.

در ادامه گزارش آزادی مذهبی کنگره آمریکا آمده است که هند در سال 2014 شاهد وقوع قتل، بازداشت و تغییر اجباری مذهب بوده و در مواردی پلیس هند نتوانسته است به درستی در مقابل خشونت های مذهبی عکس العمل نشان دهد.

به گزارش منابع خبری محلی، از زمان روی کارآمدن دولت «بهارتیا جاناتا» اقدامات هندوهای افراطی افزایش یافته است، بگونه ای که در چند ماه گذشته حزب افراطی «RRS» به اجرای برنامه گسترده ای برای تغییر دین در کشور اقدام کرد.

همچنین یکی از رهبران این حزب افراطی گفته است که هند متعلق به هندوها است و مسلمانان باید به پاکستان بروند که این اظهارات باعث واکنش های زیادی در میان احزاب و مجلس هند شد.

هفته گذشته نیز تعدادی از هندوها پس از پخش شایعه ای در یکی از معابد هند در باره نگه داری گوشت گاو توسط محمد اخلاق 51 ساله، به منزل وی حمله کردند، که در آن این مسلمان 51 ساله بر اثر ضربات هندوهای افراطی درگذشت و فرزند وی نیز در بیمارستان بستری شد.

رسانه های هند امروز جمعه، به نقل از سروزیر ایالت «ماهارا شترا» اعلام کردند که مسلمانان باید بین خوردن گوشت گاو و یا ماندن در هند یکی را انتخاب کنند.

گاو حیوانی مقدس در مذهب هندو محسوب می شود.

پس از آغاز کار دولت مودی، گزارش های فراوانی در مورد حمله به کلیسا و اقلیت های مذهبی در هند منتشر شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده تعدادی از مبلغان هندو با سفر به روستاها و مناطق دورافتاده، پیروان ادیان را به پیوستن به آیین هندو تشویق می کنند.

پیش از این، وزارت خارجه روسیه هم در واکنش به گزارش آمریکا در مورد آزادی مذاهب در این کشور، آن را سیاسی خوانده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    غربیها الخصوص آمریکا کشتار مسلمانان در میانمار رو فراموش کردند؟ خود اونها از این مورد حمایت کردند و سکوت مرگباری رو داشتندو در واقع خفه شده بودند و صدای حقوق بشر غربیها هرگز بلند نشده و گزارشی هم بیرون نیومد پس این گزارش آمرکاییها جز سیاسی کاری و انحراف جامعه جهانی هیچ توجیهی نداره احمق ها مردم جامعه جهانی رو خر حساب کردند یانکی های نفهم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس