روسیه و پاکستان امروز (جمعه) برای احداث خط لوله گاز سی.ان.جی به طول یک هزار و صد کیلومتر بین کراچی تا لاهور به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق به نقل از داون، دولت‌های روسیه و پاکستان امروز (جمعه) برای احداث خط لوله گاز سی‌ان‌جی به طول یک هزار و صد کیلومتر بین کراچی تا لاهور به توافق رسیدند.

قرارداد احداث خط لوله گاز بین «شاهد خاقان عباسی» وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان و «الکساندر نوواک» وزیر انرژی روسیه امضا شد.

به گزارش رسانه های پاکستانی احداث خط لوله گاز کراچی تا لاهور نقش موثری در تولید برق «پنجاب» به عنوان بزرگترین ایالت پاکستان دارد.

براساس این قرارداد، روسیه مبلغ دو میلیارد دلار برای احداث این طرح بزرگ سرمایه گذاری خواهد کرد و قرار است فاز اول این طرح که به طرح خط لوله جنوب – شمال معروف است، پیش از پایان سال 2017 میلادی تکمیل شود.

نخست وزیر پاکستان مدت‌ها قبل از وزیر نفت پاکستان خواسته بود تا برای احداث خط لوله گاز با روسیه و چین مذاکره کند.

روسیه و پاکستان در سال‌های گذشته همواره روابط دوستانه و مبتنی بر همکاری سازنده در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند، اما تحولات اخیر در مناسبات دو کشور نشان داد این دو کشور راهی تازه را برای مناسبات خود یافته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    تازه اینم اضافه می کنم که در طرح خط لوله صلح ایران به سمت پاکستان حتی قسمت اعظم هزینه لوله کشی رو ایران به خاطر استراتژی خاص (رسیدن به مرزهای اقتصاد هند) خودش بر عهده گرفته بود. ای ول به روس ها حالا ببینید چطور هزینه این خط لوله را تا آخرین سنت از حلقوم پاکستانی ها بیرون می کشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس