کد خبر 484471
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰

عصر امروز، مذاکره‌ای بین وزیر نیروی ایران و همتای روسی اش در تهران برگزار می شود تا وضعیت ساخت سه هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با مشارکت دو کشور نهایی شود.

به گزارش مشرق، هجدهم شهریور سال گذشته بود که در دیدار وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه، همکاری دو کشور برای ساخت هشت واحد 350 مگاواتی نیروگاه حرارتی در ایران مورد توافق قرار گرفت. قرار بر این بود تا در دیدارهای آتی مذاکرات نهایی برای ساخت این واحدها انجام گیرد.

«الکساندر نوآک» وزیر انرژی روسیه در این خصوص اظهار داشت: در تفاهمنامه اقتصادی ایران و روسیه، زمینه همکاری و مشارکت در بخش فنی و خدمات مهندسی نیز دیده شده و روسیه آماده است برای ساخت سه‌هزار مگاوات نیروگاه، مذاکره تکمیلی را با ایران انجام دهد.

امروز نوآک به همراه مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در بخش انرژی روسیه به ایران می آید و پس از دیدار با «بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت، دیداری با «حمید چیت‌چیان» وزیر نیروی ایران خواهد داشت. این دیدار قرار است در راستای مذاکرات نهایی دو کشور برای ساخت 2800 تا 3000 مگاوات نیروگاه باشد.

همچنین بررسی زیرساخت های اتصال شبکه برق دو کشور برای تبادل انرژی الکتریکی، از دیگر برنامه های دیدار عصر امروز چیت چیان با نوآک است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس