یک دیپلمات عرب مقیم لندن از تصمیم برخی اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای خرید تسلیحات پیشرفته از رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش مشرق، یک دیپلمات عرب مقیم لندن با اعلام این خبر گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با میانجیگری آمریکا و اروپا درصدد خرید یک سامانه دفاعی پیشرفته در برابر حملات موشک‌های بالستیک و دوربرد از اسرائیل هستند.

این دیپلمات که خواست نامش فاش نشود، گفت: مذاکرات در این خصوص به مراحل پیشرفته رسیده و اسرائیل هم در وهله نخست به دلایلی سیاسی تمایل به فروش این تسلیحات به کشورهای عربی دارد.

وی افزود: اعضای شورای همکاری می‌خواهند، تسلیحاتشان در سطح تسلیحات پیشرفته ایرانی باشد تا در صورت مواجهه احتمالی با ایران از قدرت کافی برخوردار باشند و اسرائیل هم موافق است که کشورهای عربی متحد آن در برابر جمهوری اسلامی ایران از توان کافی برخوردار باشند.

این دیپلمات عرب گفت: کشورهای عربی نگران توافق هسته‌ای ایران و غرب و همچنین رابطه ایران و روسیه هستند که با معامله‌های بزرگ تسلیحاتی همراه بوده است، بنابراین شیخ‌نشین‌ها هم خواستار برخوداری از قدرت دفاعی هستند، هرچقدر این امر هزینه مالی و سیاسی داشته باشد.

منبع مذکور ادامه داد: انتظار می‌رود توافق تسلیحاتی بین شیخ‌نشین‌های عرب و اسرائیل شامل سامانه گنبد آهنین و دیگر سامانه‌های دفاعی باشد که اسرائیل در برابر حملات فلسطینیان استفاده می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    یعنی دارن به هر دری میزنن که جلوي ایران وايسن، بدبختای...
  • خبری ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    خاک بر سراین اعراب با این بی عقلیشان
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    منیع فارس! کو سند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس