رؤسای جمهور قزاقستان و روسیه ضمن تأکید بر اهمیت مبارزه با گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق، پیشنهاد تأسیس سازمانی موسوم به «اسلام علیه تروریسم» را برای تبیین صحیح دین اسلام مطرح کردند.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» و «نورسلطان نظربایف» رؤسای جمهور روسیه و قزاقستان در حاشیه نشست سران کشورهای مشترک‌المنافع در مورد اوضاع سوریه و عراق، تحولات اخیر در شمال افغانستان، اجرای توافقات «مینسک» و همکاری در زمینه اقتصادی بین 2 کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

در این دیدار نورسلطان نظربایف ضمن اعلام حمایت از حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه، پیشنهاد تشکیل سازمانی موسوم به «اسلام علیه تروریسم» را مطرح کرد.

وی گفت: حوادثی که در سوریه رخ می‌دهد، تهدید بزرگی برای آسیای مرکزی است ضمن آنکه مقامات کمیته امنیت ملی قزاقستان از اتفاقاتی که در مرز ترکمنستان با افغانستان در جریان است، آگاه هستند.

رئیس جمهور قزاقستان افزود: براساس وجود این تهدیدات، ما ایده ایجاد سازمان «اسلام علیه تروریسم» را برای تبیین صحیح دین اسلام ارائه می‌کنیم و اگر در اجرای این پروژه موفق‌ شویم، نشانه درست بودن راه ما می‌باشد.

مقامات قزاقستان و روسیه در حاشیه این دیدار چند توافقنامه همکاری در زمینه اقتصادی نیز به امضا رساندند.

رئیس جمهور قزاقستان همچنین اظهار داشت: مطمئن هستم که توافقات امضا شده بر تقویت بیشتر همکاری‌های سودمند متقابل بین کشور قزاقستان و روسیه اثرگذار خواهد بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • محمد ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    یعنی یه مثقال شعور پوتین تو عربای خلیج فارس پیدا می شد الان غمی نداشتیم
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    این پیشنهاد بسیار بسیار عالی است و به امید خدا در صورت تحقق بخوبی تبلیغات چهل ساله آمریکا و انگلیس بر ضد اسلام را از بیخ و بن بی اعتبار می کند و در دنیا نشان می دهد اسلام همیشه مقابل تروریسم بوده و خواهد بود چرا ما خودمان زودتر به فکرش نیافتادیم ؟
  • ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    1 0
    گل گفتی ای کاش!! ولی حیف!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس