سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی با تأکید بر اینکه باید از هرگونه بی‌حرمتی به اتباع ایرانی جلوگیری شود، گفت:‌ وزارت خارجه باید همه مسائل را دائما تعقیب کرده و به موقع اعتراض رسمی داشته باشد.

به گزارش مشرق، صباح زنگنه کارشناس مسائل خاورمیانه و سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی، با اشاره به بازداشت 11 معلم ایرانی در امارات اظهار   داشت: این موضوع را باید در دو زمینه بررسی کرد؛ یکی قراردادها و موافقت‌نامه‌های موجود فرهنگی، آموزشی و سوابق تاریخی موجودیت مدارس ایرانی در امارات است که از سال‌های طولانی و شاید قبل از تاسیس دولت واحد امارات این مدارس فعال بودند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با توجه به حضورر ایرانی‌ها در امارات و نقش فرزندان ایرانی‌های مقیم امارات در توسعه امارات، افزود:  بنابراین رفتار با اینها باید متناسب با فرهنگ، سوابق و عرف تاریخی حضورشان در امارات باشد.

وی در ادامه گفت: از طرف دیگر شرایط سیاسی که در منطقه وجود دارد و تلاش عربستان که از حادثه و موضوع اجتماعی، فرهنگی یا انسانی می‌خواهد استفاده سیاسی انجام دهد و این استفاده سیاسی از طریق اعمال فشار بر کشورهای عضو شورای همکاری‌ صورت می‌گیرد.

صباح زنگنه با اشاره به نحوه برخورد با اتباع ایرانی چه مقیم امارات و چه سایر کشورها، افزود: جمهوری اسلامی ایران باید علاوه بر حفظ متانت و ظرفیت‌های خود از اهانت به اتباع خود و بروز هر گونه بی‌حرمتی به آنها جلوگیری کند.

سفیر سابق ایران در سارمان همکاری‌های اسلامی یادآورشد: ضوابط و روابط اجتماعی و تاریخی ما با امارات مستلزم بالا بردن تفاهمات دو کشور و دو ملت است نه لطمه زدن به این تفاهمات که تاریخ طولانی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس نقش وزارت خارجه و ‌آموزش و پرورش بسیار بالاست و باید همه مسائل را دائما تعقیب کنند و هم به موقع اعتراض رسمی داشته و هم تلاش برای توسعه تفاهمات را در برنامه خود داشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    0 0
    علت بازداشت چه بوده است ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس