محمد آصف رحیمی والی هرات، در همایش بزرگ عاشورائیان به حمایت از نیروهای مخلص امنیتی، در حضور جمع کثیری از مقاماتدولتی و امنیتی هرات ضمن بزرگداشت از حلول ماه محرم الحرام و ایام سوگواری امام حسین (ع) حمایت خود را از برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) اعلام نمود و اذعان داشت تا آخرین حد توان در همچون مجالس شرکت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، محمد آصف رحیمی والی هرات، در همایش بزرگ عاشورائیان به حمایت از نیروهای مخلص امنیتی، در حضور جمع کثیری از مقاماتدولتی و امنیتی هرات ضمن بزرگداشت از حلول ماه محرم الحرام و ایام سوگواری امام حسین (ع) حمایت خود را از برگزاری مجالس عزای امام حسین (ع) اعلام نمود و اذعان داشت تا آخرین حد توان در همچون مجالس شرکت خواهند کرد.

والی هرات همچنین پیشنهاد هایی برای هر چه بهتر برگزار شدن مجالس عزای امام حسین (ع) ابلاغ کرد، از جمله برگزاری این مجالس در مساجد، تکیه خانه ها و حسینیه ها به جای برگزاری آن در خیابان ها، چرا که به عقیده وی دشمن سعی دارد تا از هر راهی برای نابودی اتحاد امت اسلامی استفاده می کند.

محمد آصف رحیمی علمای کرام را خطاب قرار داده گفت: علما باید با تنظیم ها و تدابیر مناسب با همکاری نیروهای امنیتی جلو هر دسیسه شومی را قبل از وقوع بگیرند تا خدای نکرده ما در این ایام، شاهد هیچ حادثه ناگواری نباشیم.

وی همچنین خاطر نشان ساخت که عزاداری برای امام حسین(ع) تنها مربوط به اهل تشیع نیست و نباید در ایام سوگواری بزرگان قیام عاشورا، دروازه مساجد اهل سنت قفل و تمام مساجد و تکایای اهل تشیع باز باشد، باید اهل تشیع و تسنن در کنار هم و برادر وار این روزها را گرامی بدارند، و به این منظور پیشنهاد داد تا یک روز را که بهتر است تاسوعا و یا عاشورا باشد همه مسلمین هرات اعم از تشیع و تسنن در کنار هم از این ایام نکو داشت کنند.

آصف رحیمی در پایان ابراز امیدواری نمود، تا برگزاری مجالس عزای امام حسین باعث همبستگی اقشار مختلف مردم، تزکیه نفس، و هرچه نزدیک تر شدن مردم با هم و حکومت شود.
منبع: شفقنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس