وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به امکان همکاری کشورش با روسیه علیه داعش، تغییر موضع مسکو در قبال اسد را شرط این همکاری عنوان کرد.

به گزارش مشرق، اسپوتنیک خبر داد: جان کری وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری از روسیه برای مبارزه علیه داعش دعوت کرد و گفت روسیه و آمریکا می توانند همکاری های خوبی در این زمینه داشته باشند.

کری در گفتگو با خبرنگاران آمریکایی گفت: اگر روسیه سیاست خود را در حمایت از بشار اسد تغییر دهد می تواند شریک خوبی برای آمریکا در مبارزه علیه داعش باشد. وی بعد از نشست خود با اشتون کارتر وزیر دفاع به خبرنگاران گفت همکاری با روسیه عملیات نظامی علیه داعش را موفق تر خواهد کرد ولی این در صورتی است که این کشور موضع سیاسی خود در منطقه را تغییر دهد.

جان کری مدعی شد حملات هوایی روسیه با همکاری ارتش سوریه علیه مواضع داعش می تواند این گروه را در عملیات تروریستی در خاک روسیه تحریک کند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش در یک نوار صوتی از اعضای این گروه در تمام جهان خواسته است علیه روسیه بجنگند.

ارتش آمریکا چند روز پیش با ارسال یک محموله نظامی ۵۰ تنی برای مخالفان بشار اسد از گروهی نام برد که تحت عنوان ائتلاف آزاد در سوریه به طور فعال علیه نیروهای نظامی ارتش سوریه فعالیت می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    :/
  • w100 ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    اگر این روسیه مارو توی سوریه دور نزد با امریکا هم پیمان شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس