از میان بازیکنانی که شانس حضور در دیدار امروز ایران و ژاپن را دارند تنها آندرانیک تیموریان «بازمانده» از آخرین مسابقه دو تیم است که چهارشنبه 26 مرداد ماه سال 1384 برگزار شده است.

آخرین بازمانده ایرانی جدال با سامورایی‌هابه گزارش مشرق، آندو در دیدار آخر دو تیم ایران و زاپن اگرچه به میدان نیامد اما 90 دقیقه تمام روی نیمکت نشسته بود تا امروز اسمش به عنوان بازیکن خاص بازی ورزشگاه آزادی مطرح شود. البته نکته جالب اینجاست با اعلام کی روش آندو از ابتدا در ترکیب اصلی بازی نخواهد کرد!

آندرانیک تیموریان که بی شباهت هم به سامورایی ها نیست، در صورت بازی برابر سامورایی‌ها نودو ششمین بازی خود را انجام خواهد داد، او تا کنون 10 گل برای تیم ملی به ثمر رسانده است.

ایران و ژاپن پس از 10 سال و یک ماه و 26 روز برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند در حالی که فقط کاپیتان تیم ایران شانس حضور در لیست بازی دهه قبل در تیم را داشته است. این در شرایطی است که هاسه‌به مسن‌ترین بازیکن حاضر در اردوی رقیب، اولین دیدار ملی خود را یک سال بعد از رویارویی ایران و ژاپن، در سال 2006 انجام داده است.

5 بازمانده از ترکیب برانکو

در دیدار آخر دو تیم برانکو ایوانکوویچ از ترکیب اولیه ابراهیم میرزاپور، حسین کعبی، محمد نصرتی، جلال کاملی‌مفرد، یحیی گل‌محمدی، جواد نکونام، سیدمحمد علوی، مجتبی جباری، واحدی نیکبخت، علی دایی و آرش برهانی بهره برد.

در آن دیدار علی دایی دقیقه 79 از روی نقطه پنالتی گل زد، هرچند که قبل از او کاجی (28) و اوگورو (76) برای تیم زیکو گل زده بودند.

آن روز ایمان مبعلی و جواد کاظمیان از ابتدای نیمه دوم جای مجتبی جباری و آرش برهانی را گرفتند. ضمن اینکه میثم منیعی (73) جایگزین نیکبخت شد.

واضح است که از میان 14 بازیکنی که آخرین مرتبه پیراهن تیم‌ملی ایران را بر تن کردند، برخی مانند گل‌محمدی و علی دایی به جرگه مربیان پیوسته‌اند. ضمن اینکه جباری (الاهلی قطر)، نکونام (سایپا)، نصرتی (گسترش‌فولاد)، مبعلی (نفت) و آرش برهانی (استقلال) هنوز فوتبال بازی می‌کنند اما در تیم ملی حضور ندارند.

سرنوشت گلزنان ژاپنی 10 سال قبل

جالب است بدانید که دو گلزن ژاپن در دیدار آخر آنها مقابل ایران هنوز در لیگ دوم کشورشان فوتبال بازی می‌کنند. کاجی در فصل اخیر جی‌لیگ 2 برای تیم اوکایاما (31 بازی) انجام داده آن هم در شرایطی که در تمام دیدارهای یادشده وارد ترکیب اصلی شد.

اوگورو هم در جی‌لیگ 2 پیراهن کیوتوسانگو را می‌پوشد. این بازیکن 35 ساله در فصل اخیر طی 34 دیدار 15 گل به ثمر رسانده است.

برهانی: باید از ژاپن منظم ترسید

آرش برهانی یکی از بازیکنان دیدار آخر ایران و ژاپن در مورد بازی امروز به مشرق می‌گوید: «ژاپن همیشه ژاپن است. چه حالا که 11 لژیونر دارد و چه کمی قبل‌تر که بازیکنان زیادی در اروپا نداشت. وجه تمایز آنها از سایر رقبا نظم و ترتیبی است که در اجرای برنامه‌های خود دارند. باید از ژاپن همیشه منظم ترسید. شاید زمانی بتوانیم آنها را تحت فشار قرار دهیم که موفق شویم بازی بابرنامه‌شان را به هم بریزیم.»

آرش چند جمله هم از بازی آخر حرف به میان می‌آورد: «آن روز در یوکوهاما نمایش بدی نداشتیم اما ژاپنی‌ها با این نیت به زمین آمده بودند که شکست 2 بر یک بازی رفت را مقابل 70- 60 هزار تماشاگر‌شان جبران کنند که متاسفانه همین‌طور هم شد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس