دولت انگلستان گزارش های رسانه ای مدعی صدور اجازه از سوی لندن برای برخورد با جنگنده های روسیه در آسمان عراق را تکذیب کرد.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، پایگاه اینترنتی وزارت خارجه انگلیس در بخش عربی خود از زبان ادوین ساموئل سخنگوی این وزارتخانه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت کشورش چنین اجازه ای را برای هدف قرار دادن هواپیماهای جنگنده روسیه صادر نکرده است.

ساموئل اشاره کرد: روز یکشنبه 11 اکتبر وابسته نظامی انگلیس در مسکو با مسئولین وزارت دفاع روسیه دیدار کرد و در این دیدار دولت روسیه رسما خواستار توضیح لندن درباره گزارش های رسانه ای منتشر شده در این باره شد.

اشاره سخنگوی وزارت خارجه انگلیس به فراخواندن وابسته نظامی این کشور در مسکو برای ارائه پاره ای از توضیحات بود.

راشاتودی روز یکشنبه به نقل از الکساندر یاکونکو سفیر روسیه در انگلیس اعلام کرد روسیه از گزارش های منتشر شده درباره احتمال تقابل انگلیس با جنگنده های روسی درحال ماموریت علیه تروریست های داعش نگران است.

وی افزود: ما خیلی فوری خواستار شفاف سازی وزارت خارجه انگلیس هستیم.

این درحالی است که روسیه اعلام کرده از انگلیسی ها برای تکمیل بانک اهداف ضد داعش در سوریه و هدف قرار دادن زیر ساخت های تروریست ها در آن کشور کمک خواسته است اما انگلیسی ها تاکنون پاسخی به این درخواست های مسکو نداده اند.

بااین حال،باتوجه به حضور نیروهای انگلیسی در عراق و نه سوریه، فرضیه تقابل احتمالی بین هواپیمای انگلیس و روسیه غیرقابل درک است، زیرا جنگنده های روسی در حملات علیه مواضع داعش در آسمان عراق مشارکت ندارند.

در شرایط تشدید تنش ها و اختلاف ها بین روسیه و کشورهای اردوگاه غربی عربی ضدسوری بر سر مساله سوریه، خبرگزاری ایتارتاس از اجازه یافتن خلبانان انگلیسی برای حمله به هواپیماهای نظامی روسی در عراق در صورت احساس خطر خبر داد.

به گزارش ایرنا از مسکو، ایتارتاس روز یکشنبه نوشت: خلبانان انگلیسی و برخی کشورهای عضو پیمان ناتو در حال پرواز با جنگنده های تورنادو دستور یافته اند، هنگام عملیات در حریم هوایی عراق در صورت احساس خطر از سوی هواپیماهای نظامی روسی به هدف مورد نظر شلیک کنند.

این رسانه روسی با یادآوری مقاله روزنامه انگلیسی «دیلی استار» به نقل از منابع وزارت دفاع انگلیس خاطرنشان کرد: به خلبانان انگلیسی دستور داده شده است از نزدیک شدن به جنگنده های روسی در عراق کاملا پرهیز کنند.

بنابر این گزارش، جنگنده های انگلیس در عراق به موشک های هوا به هوا مجهز می شوند و دستور دارند در صورت مورد تهدید قرار گرفتن از سوی جنگنده های روسی به آنها حمله کنند.
این رسانه روسی نوشت: انگلیس این تدابیر را پس از آن که وزرای کابینه این کشور در مورد اوضاع خاورمیانه هشدار دادند و روسیه را مقصر وضعیت پیش آمده در این منطقه دانستند، اتخاذ کرده است.

یک مقام انگلیسی در این باره به روزنامه «دیلی استار» گفت: زمانی که هواپیماها با سرعت مافوق صوت حرکت می کنند پهنه هوایی برای پرواز هواپیماها تنگ می شود و امکان برخورد هواپیماها به وجود می آید یا این که خلبان هواپیمای روسی ممکن است به اشتباه هواپیمای کشورهای دیگر را مورد هدف قرار دهد.

واحدهای هوایی روسی از حدود دو هفته پیش به درخواست دولت سوریه و با مجوز پارلمانی، بمباران مواضع گروه های تروریستی بویژه داعش را دراین کشور آغاز کردند.

در بمباران هوایی روسیه در مناطق مختلف سوریه تا کنون ده ها هدف متعلق به داعش و دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه نابود شده که مقرهای فرماندهی، انبارهای مهمات، سلاح و سوخت و مراکز ارتباطی و اردوگاه های آموزش تروریست ها از آن جمله است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    احمق های انگلیسی جرات دارید این کار بکنید گور خودتون کندید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس