وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد روسیه با از سرگیری مذاکرات در خصوص امنیت پرواز بر فراز سوریه در جریان عملیات‌های هوایی موافقت کرده است.

 به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: در همین رابطه «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت روسیه به در خواست برای مذاکره در این زمینه پاسخ مثبت داده است.

وی گفت: وزارت دفاع آمریکا پاسخ رسمی وزارت دفاع روسیه را برای مذاکره جهت اطمینان یافتن از امنیت عملیات هوایی برفراز سوریه، دریافت کرده است.

پیتر کوک اضافه کرده است که مقامات وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی پاسخ روسیه هستند و به زودی این مذاکرات احتمالا تا آخر هفته (شنبه و یکشنبه) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آمریکایی از رویکرد روسیه در مطلع کردن آنها از عملیات هوایی خود در ۳۰ سپتامبر تنها یک ساعت قبل از این عملیات ابراز نگرانی کرده بودند.

گزارش ها حاکی است که مقامات روسیه و آمریکا در اول اکتبر از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص امنیت عملیات پرواز برفراز سوریه گفتگو کرده بودند. اما مقام‌های آمریکایی می‌گویند، پس از این ویدئو کنفرانس دیگر هیچ مذاکره ای انجام نشده است.

پیشتر در خصوص احتمال رویارویی و درگیری جنگنده‌های روسیه و ائتلاف بین المللی برفراز سوریه ابراز نگرانی شده بود. در همین حال، مساله ورود جنگنده‌های روسی به حریم هوایی ترکیه باعث شد تا سازمان پیمان آتلانیتک شمالی، ناتو، به روسیه در این زمینه هشدار دهد.

دبیر کل ناتو نیز روز ۱۴ مهر ماه گفت ورود جنگنده‌های روسیه به حریم هوایی ترکیه «تصادفی نبوده است».

روسیه در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال جاری اعلام کرد که در راستای قوانین بین المللی و بنا به درخواست دولت مشروع سوریه حملات هوایی خود به تروریست های تکفیری داعش در این کشور را آغاز می کند.

مقامات روسیه با استناد به قطعنامه تعریف تجاوز مصوب سال ۱۹۷۴ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل، اعلام کرده بودند که حملات هوایی آن ها به تروریست ها در سوریه بنا به درخواست دولت قانونی این کشور بوده و لذا موضوع حمایت ها از سوریه در راستای مبارزه با گروه تروریستی داعش در این کشور بر اساس منشور ملل متحد و در چارچوب قوانین بین المللی صورت می گیرد.

سوریه از سال ۲۰۱۱ تاکنون در جبهه های متعددی با گروه های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش مشغول مبارزه است. در این میان، محور عربی- غربی- صهیونیستی از هیچ تلاشی در راستای حمایت از تروریست های داعش و جبهه النصره در سوریه دریغ نکرده و تصاویر کمک های آن ها از طرق مختلف مانند ارسال هوایی تجهیزات به تروریست ها گواهی بر صدق این مدعا است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس