وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امکان انتقال برخی اجساد به کشور وجود ندارد، گفت: به بازماندگان این فاجعه توصیه می‌کنیم با دفن حجاج در مکه موافقت کنند.

به گزارش مشرق، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پس از وقوع فاجعه منا اظهار داشت: از‌‌ همان لحظات نخست وقوع فاجعه در منا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و پس از چهار روز موفق به حضور در عربستان شدیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رایزنی‌های بسیاری برای عدم دفن حجاج ایرانی در عربستان انجام شد، افزود: پس از این رایزنی‌ها حجاج در مکه دفن نشدند و کسانی که ایرانی بودنشان مسلم بود تحویل داده شدند.

وی با اعلام اینکه پیکر 300 نفر از حجاج به کشور بازگردانده شده، گفت: 90 نفر دیگر در روزهای آینده به کشور منتقل می‌شوند و هنوز 65 نفر دیگر جزو مفقودان هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه امکان انتقال برخی اجساد به کشور وجود ندارد خاطرنشان کرد: به بازماندگان این فاجعه توصیه می‌کنیم با دفن حجاج در مکه موافقت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سالانه تمایل مردم برای حضور در مراسم حج بیشتر می‌شود، افزود: باید راهکارهایی برای تسهیل مناسک حج بر اساس شارع مقدس ارائه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    در مورد حادثه منا لطفا محافظه کار نباش آقای وزیر...اینکه میگویید اتفاقات عمدی نبوده و یا برخی اجساد همانجا بماند نشانه انفعال شماست..حق ملت ایران حق الناس است و شما اجازه نادیده گرفتن آنرا ندارید..
  • علی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    دلیلش چیه لابد گروگانند ای داد بیداد
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۹
    0 0
    اگر نهیب حضرت اقا نبود دولت تدبیر و امید با اینهمه انفعال هنوز نتوانسته بود جسدی را باز گرداند!!!!
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    ببخشینا به اقای وزیرم! خدای نکرده خدای نکرده خدای نکرده ازعزیزای خودتونم تو این حادثه بودن بازم میگفتی بذارین همونجا بمونه . اخه اون خانمی که شوهرش فوت کرده دوست داره بره سرخاکش .اون فرزندی که پدرش فوت کرده دوست داره بره سرخاکش . اخه این چه حرفیه اقای وزیرزده ؟! داغ بندگان خدارو که بیشترکرد . خدا پدره این بنیاده شهیدیارو بیامرزه که هنوز بعدازسی سال بازم دنبال پیکرشهدا تو اون سختی میگردن ومیارن .میرن عراق تواون خاک وخولا سانت به سانت میگردن تا پیکر شهدامونو پیدا کنن اونوقت وزیر دولت تدبیروامید یه هفته نشده خسته شده ازپیگیری!! واقعا که !
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    مشرق چه مرگت شده نه میتونم امتیاز بدم نه میتونم کامنت بزارم ؟/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    بدنها بعد از حدود 17 روز به احتمال زیاد متلاشی شده، به همین دلیل امکانش نیست، ضمن اینکه اگر خانواده ها پیکر شهداشون رو تو این وضعیت ببینن ضربه سختی خواهند خورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس