کد خبر 479828
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص تعقیب مقصران فاجعه منا گفت: قوه قضائیه، دولت و وزارت امور خارجه به دنبال تعقیب مقصران هستند و همین هم‌افزایی با سایر کشورهای قربانی ماجرا یا غیرقربانی برای پیشگیری از وقوع حادثه مشابه اقدامی مثبت است.

به گزارش مشرق، غلامحسین محسنی اژه‌ای در هشتاد و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار حسین همدانی  در خصوص اقدامات قضایی مرتبط با فاجعه منا و تعداد شکات این ماجرا گفت: فاجعه عید قربان امسال در سرزمین منا جنایتی بزرگ و عم‌انگیز بود و جمهوری اسلامی ایران و خانواده‌های مصیبت‌دیده نمی‌تواند از این عم بگذرند.

وی تصریح کرد: دادستان کل کشور از ابتدا در مقام پیگیری و تعقیب این موضوع بودند و از جنبه خصوصی برای شکایت شاکیان این حادثه تمهیداتی در نظر گرفته شده و شعبه‌ای ویژه تعیین شده است.

اژه‌ای خاطر نشان کرد: البته تا کنون افراد زیادی برای شکایت مراجعه نکرده‌اند که امری طبیعی است زیرا شماری هنوز از سفر بازنگشته‌اند و برخی نیز امور متوفی را رتق و فتق می‌کنند و برخی تلفنی اعلام کردند که شکایت می‌کنند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: تعدادی نیز مفقود هستند و اثری از آنها نیست.

وی در خصوص تعقیب مقصران آل‌سعود گفت: قوه قضائیه، دولت و وزارت امور خارجه به دنبال تعقیب مقصران هستند و همین هم‌افزایی با سایر کشورهای اسلامی قربانی ماجرا یا غیرقربانی برای پیشگیری از وقوع حادثه مشابه اقدامی مثبت است.

وی ابراز امیدواری کرد:‌سایر کشورها نیز همیاری لازم را داشته باشند تا اقدامموثری در مورد این حادثه روی دهد و از اتفاقات مشابه در آینده پیشگیری شود.

اژه‌ای ابراز امیدواری کرد: نهادهای بین‌المللی به خصوص مدعیات دفاع ازحقوق بشر به طور جدی در این موضوع وارد شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس