کد خبر 479161
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

رمان دفاع مقدسی «شطرنج با ماشین قیامت» با ترجمه روسی در مسکو رونمایی شد.

به گزارش مشرق، رمان «شطرنج با ماشین قیامت» که پیش از این به زبان انگلیسی ترجمه و در دانشگاه‌های آمریکا نیز به عنوان یکی از متون درس ادبیات مدرن خاورمیانه تدریس می‌شود، این بار با حضور نویسنده این کتاب، حبیب احمدزاده در بزرگ‌ترین کتابفروشی کشور روسیه، بیبلیو گلوبوس در مسکو رونمایی شد.

الکساندر اندروشکین  مترجم روسی این کتاب  و عضو اتحادیه نویسندگان روسیه در پیامی به این رونمایی، با اشاره به شیوه منطقی و زیبای شخصیت‌های رزمنده داستان، آن شیوه را با روحیه امروز ایرانیان در شطرنج هسته‌ای با غرب مقایسه کرد. حبیب احمدزاده نیز در ابتدای مراسم رونمایی، فاجعه منا را  به مهمانان و خبرنگاران روس حاضر در جلسه متذکر و غم عظیم خود به خاطر عدم افشای حقایق کشته شدن هزاران انسان بی‌گناه دراین فاجعه را مانعی بزرگ برای ابراز خوشحالی در لحظه رونمایی کتابش  در مسکو دانست.

درادامه این مراسم،  موسسه بین‌المللی اوراسیا، دیپلم افتخار و جایزه مدال نقره‌ای خود را از سوی نویسندگان و منتقدان منطقه روس و قفقاز،  به علت  نوآوری و جذابیت در نگارش رمان «شطرنج با ماشین قیامت» به  حبیب احمدزاده اهدا کرد .

رونمایی از «شطرنج با ماشین قیامت» در مسکو
از دیگر برنامه‌های جنبی مراسم رونمایی از این کتاب، حضور حبیب احمدزاده در مدرسه داستان نویسی ماکسیم گورکی مسکو و نیز کلاس درس دانشجویان زبان فارسی دانشگاه زبانهای خارجی روسیه بود که در هر دو،  نویسنده به صورت کارگاهی به  ارایه تجربیات و نیز خواندن آخرین داستان کوتاه خود پرداخت. احمدزاده همچنین در دیدارهای خود در روسیه، فیلم‌های مستند دفاع مقدسی «بیست و سه و آن یک نفر» به کارگردانی مهدی جعفری ،«شما چه کسی هستید» ساخته وحید چاووش «خاطراتی برای تمام فصول» اثر مرتضی رزاق کریمی و «پژواک سکوت» از حمید زرگرنژاد را با زیرنویس روسی نمایش داده و نسخه‌هایی از این فیلم‌ها را به  این موسسات و نیز تعدادی از نویسندگان، دانشجویان و اساتید روسی اهدا کرد.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس