کد خبر 478786
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: اقدام مصر در غرقاب کردن مناطق مرزی غزه باعث تشدید محاصره این منطقه شده است.

به گزارش مشرق، وزارت کشور فلسطین در نوار غزه از مقامات مصری خواست طرح ویرانگر خود را در مرز غزه و مصر فورا متوقف کنند. مسئولان مصری مرزهای نوار غزه را مملو از آب دریا کرده اند. ایاد البزم سخنگوی وزارت کشور فلسطین تاکید کرد این طرح و فروپاشی خاک که در منطقه مرزی ایجاد شده است بر فعالیت نیروهای امنیتی تاثیر خواهد داشت و این وضع تهدیدی برای ثبات و امنیت منطقه مرزی خواهد بود. سکنه مناطق مرزی غزه به شدت از این وضع نگران هستند.
تامر المسحال خبرنگار این شبکه در غزه در گزارشی در این زمینه افزود: پیامدهای اقدام مقامات مصر در پمپاژ آب دریا به منطقه تونل های غزه به سرعت مشخص شده است. ایجاد گل و لای،گسست زمین و تهدیداتی که برای منابع آب های زیر زمینی ایجاد شده و ویران شدن برخی از مناطق کشاورزی از پیامد این اقدام قاهره است. شمار زیادی از تونل های غزه مملو از این آبها شده است. مقامات فلسطینی در نوار غزه به دلیل مصائبی که این اقدام مصر ایجاد کرده است، هشدارهایی داده اند. مسئولان مصری می گویند در صدد اجرای طرح های شیلات و پرورش ماهی با ایجاد حوضچه های آبی هستند. این طرح به مراحل پایانی خود رسیده است و عملیات پمپاژ آب دریا از طریق لوله های قطور به سوی مرزهای نوار غزه ادامه دارد.
ایاد البزم سخنگوی وزارت کشور در غزه گفت: پس از ریزش خاک، نیروهای امنیتی فلسطین با مشکلات زیادی در حفظ امنیت مناطق مرزی روبرو هستند و تحرک این نیروها در مرز غزه با فلسطین برای عمل به ماموریت های خود دشوار شده و این وضع تهدیدی برای ثبات و امنیت مرزهای جنوبی نوار غزه و کنترل آن در این شرایط است.
صبحی رضوان شهردار رفح گفت: از برادران مصری می خواهیم این طرح خطرناک را متوقف می کنند چرا که تهدیدی برای فلسطینیان است و در صورتی که این وضع ادامه پیدا کند ما از همه راه های قانونی در عرصه بین المللی برای متوقف کردن این طرح خطرناک استفاده خواهیم کرد.
خبرنگار این شبکه افزود: فلسطینیان در نوار غزه اوضاع پیچیده را در سینا و همچنین یازهای امنیتی مصری را درک می کنند ولی نمی توانند توجیهی برای طرحی بیابند که تهدیدی برای امنیت غذایی و زیست محطیی آنان بوده و باعث تشدید محاصره مردم این منطقه شده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس